|
|
|
|---|---|
kidder10 |
någon som vet vilket av vw customs 3 olika brytarlösa som passar på m10 ?? |
bmwracing |
Det vet jag inte, men jag kör med volvos tidiga elektroniska system (240 -70 tal.) volvos givare, rotor och lock passar direkt på, men du måste fräsa ett nytt spår i fördelaren för att få locket i rätt vinkel. |
|
bmwracing: Har du bilder och lite mer utförlig beskrivning? Tycker det låter intressant. /Anders C |
|
bmwracing |
Tyvärr har jag inga bilder, men det är en ganska enkel ombyggnad som krävs för att få dit volvodelarna. Exakt årgång på volvosystemet vet jag ej, men det ska vara den som har "vingar" på rotorn! Givaren passar rakt ner på brytarnas plats och fästes på samma sätt. Däremot stämmer inte tändläget mot locket om du inte fräser ett nytt centreringspår i fördelarhuset pga. att givaren tar sin signal från just vingarna på volvorotorn. Jag använde en vanlig dremel och filade upp ett nytt spår efter vissa uppmätningar... fick förvisso igång motorn innan jag kom på att tändläget blev fel, men direkt bra gick den ju inte*host* När locket sitter rätt så måste du även flytta fästerna för clipsen till locket, men ett av fästena gick att flytta dit kondensatorn satt, så det räckte med att borra & gänga upp ett hål i huset! hoppas du blir lite klokare av det här;) mvh/ christer |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.