|
|
|
|---|---|
|
Nån som har ett ungefärligt pris: 525 TDSA -92 All utrustning utom skinn. 27000 mil och fullservad. | |
|
Svårbedömd, extremt mycket mil om du funderar på att sälja så småningom. Kanske 45'. Automat är rimligen en nackdel med eftersom en sådan är mycket dyrare att byta ut än en manuell. Simon |
|
|
Är det verkligen extremt mycket mil? 3000/år för en diesel är väl ganska normalt? Håller de inte? Vad ska man se upp med? |
|
| Om milen är ärliga är milen inte så farligt för en diesel. Tror Simon har rätt, kring 50 är nog vad den är värd om den är skött som den skall. | |
|
Hejsan, ska förtydliga mig, jag skrev att det är mycket mil om man tänker sig att sälja bilen inom 1-2år typ. DVS köpet kan vara bra om bilen är i bra skick och är välservad, däremot kommer det enligt min uppfattning att vara mycket svårt att sälja den pga många är rädda för långmilare. Dieselbilar har en skörare konstruktion om jag fattat det hela rätt, reparationer på motor kan kosta 30-50'. Rätta mig gärna om jag har fel. Mycket av den anledningen kör jag inte diesel, som annars är ekonomiskt om man kör över 1500 mil/år. Simon |
|
Frantzen |
Diesel är väl bland dom mest seglivade saker som finns, om man bortser från VW 6or som är rena skrotet, iofs vet ja inte hur är med BMWs med tanke på att det är rätt högt effekt uttag ur dom för å vara så gammla, det kan ju spela in det med, men diesel som är rätt skött kan gå långt, MYCKET långt Turbo Diesel är det enda riktiga |
|
om det kan va till nån glädje/sorg så hade jag en 525tds -92a med 28500 mil på mätaren, annonserade ut den för 55' utan o skriva antal mil, en som svarade =( o det ända han va intresserad av var ifall det var en svensksåld bil (tror inte det finns sååå många såna S-sålda?) annars inte ens nån som ringde o la ett skambud =( nu hade jag tur o kunde lämna den som delbetalning på en sv-såld 530d -99a av en privatperson , fick dessutom 60' för den, o den var tämligen snålt utrustad... men annars i fint skick (ej rost osv) mycke bytt osv så, tyvärr verkar det som att prisbilden ligger en bit under 50k för dessa pärlor...=( mvh Danne 390Nm - oljebrännare! |
|
|
En svensksåld 525 diesel kan man räkna går längre än en bensin 525 pga av det svenska körsättet. 2000-2500 rpm vid landsvägsfart , och inga häftiga uppställ på dieseln. Men efter mitt köp så pratade jag med en bekant från BMW´s hemtrakter och han frågade om motorn var bytt när jag sa att den gått 22000 mil. Jag var väldigt förvånad och lite spak , när han påstod att den gick ca 15000-17000 mil till motorbyte!! Men när han sa att Märkvärdis gick ca 20000 , blev jag lite skeptisk. Men sanningen var att i hans hemtrakter marchar man 200 km/h på stora breda vägen vilket betyder max varv på dieseln. Och max varv i tusentalsmil kan jag tänka mig tar slut på en diesel på dessa miltal. Köper man svenskt är mil på motorn ingenting , bara man kollar gummisnodden som en del märken har(står för de flesta renoveringar före 40000mil). Men köper man import kan dessa ha körts snabbt och länge. Tror jag!!?? W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.