|
|
|
|---|---|
|
Jag har redan sålt bilen iofs, men jag tror jag sålde för billigt. Kan ni som följer aktuella BMW-priser lite mer aktivt än vad jag gör säga vad bilen är värd: BMW 525i-89, sv-såld, 1 ägare före mig, 22.300 mil, full servicebok, extremt välskött och fin, ingen rost, men snikutrustad med dagens mått mätt. -Metallic -BMW original sportfjädring -taklucka (vevad) -Defa 500 larm till c-låset med fjärrman. -Elmotorvärmare Defa miniplugg med grenuttag -RDS kasettstereo -BMW original LM-fälgar med 1 år gamla mkt bra s-däck -Vinterhjul plåtfälg Löpande har slitdelar bytts inkl. koppling, stötdämp, bussningar, ljuddämpare mm. Motorn går klockrent fint utan tick och hela bilen ger nära nybilskänsla. Vad är ett rimligt pris? (Jag skall tala om vad jag sålde för när jag fått några värderingar i inlägget) -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan | |
|
Hej Stefan! Det låter ju som en synnerligen fin kärra nära Mint condition. Det finns ju många "häckar" i annonser som säljs för ca 20.000.- Även om din bil var i kanon-skick så tror jag inte att du hade kunnat få över 30.000.- Säg 27-28.000? Mr C |
|
| Jag sålde en mkt fin 520-88 för tre år sedan med snikutr. men sv-såld och 18000mil jag fick 25 då så de ligger lågt i pris. gissar på 25-28kkr? | |
|
Helt klar mer.... man ska inte jämföra en fin 525:a med de häckar som finns (de är MÅNGA). Jag säger över 30.000:-, 35.000:- kanske, om du fick fatt på en köpare som inte var helt uppdaterad om gällande marknadspriser. |
|
|
De ligger väldigt lågt i pris idag, men jag tippar på att du fick 29k för den ändå? ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
Fick 25k för min alpinvita -89 på 29000 mil, ganska fint skick, hade klima, lucka, farthåll mm. ...BMWLundqvist.... |
|
| Jaha kläm fram med det då?!! Vi har nu gissat på mellan 25-35k, med betoning på 25-30k | |
|
Jaha, tackar för responsen. Jag har nog inte gjort bort mig fullständigt då trots allt. Sålde för 30 jämnt i en extremt snabb affär. Behövde inte ens annonsera, köptes av en man som kom fram till mig på macken när jag kollade luftrycket. Han hade letat efter en fin E34 en längre tid utan framgång. Tyckte inte det var värt besväret att annonsera för att kanske få ut 32-35 som var min gissning att ett maxpris kunde ligga kring. Av era kommentarer att döma skall jag mao vara nöjd. Det finns ju trots allt några hundra ex till salu bara i västsverige just nu, förvisso är väl merparten av dessa bilar riktiga rishögar men det är ju aldrig så att det är de fina bilarna som bildar prisriktmärke när det är "köparens marknad". Nu kan jag istället använda min dyrbara tid till att putsa på nyss inhandlad sossecontainer. Om ni undrar varför jag sålde BMW:n står svaret i mitt inlägg i 5-serieforumet. Hej så länge och på återseende! -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.