AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.002

Camber Utåtvinklade hjul...?

ma
209
marwel
540ia -93
Min bakdäck är vinklade utåt ganska mycket. bilen är sänkt.
Hur påvärkar detta bilen däcken? Däcken måste ju garanterat slitats snätt väghållningen bättre.??????

Sk det vara så när bilen är sänkt? ah.. har 255 i bak på 9.5" fälg.
Eller ska man lämmna in bilen för någon inställning typ bakvagnsinställning.

Tänkte extra på detta efter jag lagt 2 lakrisar i garaget spåren var då innre delen av däcken..

/Marvin

V8 Newton Power
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Du menar att hjulen lutar innåt... Så blir det när man sänker bilen eftersom BMW har delad bakaxel, jag vet inte vilka BMW det går att justera på men E30 och z3 går det inte att göra det på ialla fall.

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
På en äldre bmw går det inte att justera hjulvinklarna iaf så länge det är orginal utförande.
Det finns lite inlägg hur man bygger om alt ändrar på det (iaf till viss form) om du söker på ämnet så hittar du svar hur du ska göra!

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
ma
209
marwel
540ia -93
Men hur påverkar det bilen. Är det fel att hjulen pekar utåt? Jag tycker det ser ballt ut!

/Marvin

V8 Newton Power
Gör en hjulinställning, det ska man alltid göra efter en sänkning, och bilen kommer inte att spåra lika mycket när man t.ex. bytar fil. Samt kommer att slita däcken jämnare.

Ha det gott!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det ger ett bättre grepp vid kurvtagning men sliter hårt på däcken, så har du ekonomin så kan du köra vidare, har du den inte så blir det i längden billigare att justera
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Budget alternativet som jag kör är ju att skifta höger/ vänster bakdäck på fälgarna så man sliter dem jämna igen. kostar ett par hundringar men du ökar livslängden med kanske 1/3 del på två däck.
ma
209
marwel
540ia -93
Den är justerad efter sänkning. Så det är väll inget att göra förutom att skifta däck.! :-)

/Marvin

V8 Newton Power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.