|
|
|
|---|---|
|
mitt avgassystem börjar bli risigt, funderar på o bygga eget, har planer på 2,5" från grenröret o hela vägen bak.... har dock en kompis som hävdar att det blir för lite motstånd då... någon som vet hur det ligger till med d?? kärv | |
|
Prova, om det blir för dåligt med motstånd så kan du ju bara sätta tillbaka katten. Somliga bilmodeller blir upp till 10% starkare utan kat. Prova! /Johan Länk Länk |
|
| Jag byggde 2,5 på en 325:a jag hade, och den blev grymt mkt starkare på botten. Montera en sportkat så du kan besikta! | |
| Bäckis: Var det enkelt eller dubbelt system då? | |
|
Jag har 2,5" hela vägen. Blev inte klenare av det. Sport kat, och Apple dämpare. |
|
| Bäckis: Berätta mer! =) Hemmabyggt av lösa krökar och rör? Hur många dämpare? Katt? Och som sagt, dubbelt eller enkelt? Från Grenröret eller? Många frågor hehe =) | |
| Upp och hoppa! =) Kom igen nu bäckis ;) | |
| Hmmm får la testa då... ska bara se till o fixa rören... =) | |
|
Provade på min ett 2,5 med en dämpare , blev nog 95-100 db , men effekten kom på höga varv , med en större dämpare bak , och ungefär 90-95 db , så blev mellanregistret bättre , men fortfarande för hög ljudnivå och för liten effekt vinst, problemet var att hitta rätt avstämmning,vid sista provet , stack röret ut ca 30 cm bakom bilen Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.