|
|
|
|---|---|
Tony-Avesta |
Hej. Vilka utväxlingsförhållanden finns det till E36 M3. Vilka är vanligast, vilka modeller sitter de i, hur många % är diffbromsen på?, vad ligger priserna på för friska ex? Nåt att tänka på negativt eller positivt. Hållbara? Har funderingar på att knåpa dit en sån i bakvagnen på min Sierra, då det redan sitter en sån växellåda i den. MVH Tony Prestandamätning med Vericom utföres. Även effektmätning. Info på. vericom_vc3000daq@hotmail.com |
|
Jaså han har köpt en ford!! Om du köper en M3a så får du ju allt på köpet ju. Istället för att plocka över i en jävla FORD!!(ASG) Men men... lycka till med ditt bygge Tony |
|
|
Nej..nej nej *skakar på huvudet* Man sätter inte BMW delar i en Ford...det gör man inte bara.... :-/ |
|
|
mosse! Jag som funderat på att sätta i en 318 is motor i min Lada :-) Jan BMWCS # 3966 |
|
Tony-Avesta |
Bara för att jag har så god humor, så kan jag ju ta era gliringar. fast det inte kom ett enda vettigt svar på det jag frågade om Å andra sidan så kan jag ju hålla med om att en Sierra på de flesta sätt inte kan mäta sig med en BMW, i synnerhet då inte en M3 av nyare snitt. Men, en sak är säker, denna Sierra klår i dagsläget väldigt många M3:or i axet. Och till sommaren blir det nog ganska få M3/M5 oavsett modell som hänger med när man trampar fullt. Vad gäller väghållning och bromsar så ber jag att få återkomma, för där finns lite att göra om man säger så :-) Om ni har så klena nerver att ni inte tål att man sätter en M3-låda i en Sierra, så är det nog tur att jag inte berättat vad jag gjort med min BMW 2002 tii........ NÅ, var det nån av er gossar som kan svara på min fråga?? MVH Tony Prestandamätning med Vericom utföres. Även effektmätning. Info på. vericom_vc3000daq@hotmail.com |
Tony-Avesta |
Fortfarande ingen som har lite tekniskt kunnade och vetskap om det jag frågar om?? Då är det väl heller inen som kan svara på vad det är för utväxlingsförhållande på växlarna i en M3 E36 5-växlad låda? Är det bara stylingnissar ochh glänsputtar på detta forum ;-) MVH Tony Prestandamätning med Vericom utföres. Även effektmätning. Info på. vericom_vc3000daq@hotmail.com |
| Tony-Avesta: Utväxlingarna på lådorna hittar du i en M3´s instruktionsbok!!De e ju inget direkt som man lägger på minnet men på M5 så har 5:an 0,81 de vet ja!!!! | |
|
Ingen Ford på min gård. Skämt & sido, jag kan hålla med om att en del Fårrdar går bra, Cossies te.x Men jag har så svårt för hela Fordkonceptet efter att ha ägt TRE (3) st XR3i, i min ungdom, dom bilarna kostade mig hela Nigerias BNP under 2 år , ALLT gick sönder.... Vad det gäller dina frågor så har jag ingen aning, men lycka till. /K |
|
Tony-Avesta |
mosse Personligen har jag heller inte mycket intresse för Ford, då det kan vara rätt skralt med kvaliteten här och var. Cossies är dock lite fräna. Men min Sierra 2,9i är nu inte som alla andra Fordar, utan ganska speciell här och var. Detta gör att jag gett den exil i mitt garage. För en vanlig tillsynes standard Sierra 2,9i gör ju knappast någon upphetsad, eller hur!? Men om då denna gubbigt anonyma vagn faktisk gör livet surt för ett flertal M-bilar i ren acceleration så blir det genast fränt. Ja kanske inte för de som blivit avtorkade i sina M-bilar... ;-) MVH Tony Prestandamätning med Vericom utföres. Även effektmätning. Info på. vericom_vc3000daq@hotmail.com |
star |
Tony-Avesta: 25% Diff |
|
M3 3,0= 3,15 M3 3,2= 3,23 25% diff. EHa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.