|
|
|
|---|---|
| Har kommit fram till att det måste vara fel på 1 temp. givare på min 525i -90 (M20 B25.) Det sitter 2 givare på termostathuset, 1 blå och en brun kontakt. Den ena går till temp. mätaren på instrumentpanelen och den andra går till "Databoxen." Det är den som går till databoxen som är paj. Jag undrar om givaren går att laga eller är det bara att byta? Kan man ta bort den och göra rent den? Den sitter gängad i termostathuset med en mässingbult. Måste man lufta kylsystemet efter att man tagit borty den? | |
|
Bytte precis på min 325i 89 och det var lite marigt. Den sitter inte bra till på min bil. Försökte med alla sorters verktyg men det gick tillsist. Ta det lungt med mässingen och spänn det absolut inte mer än att den slutar läcka. Det är mycket lätt att använda övervåld på mässing. Jag talar om erfarenhet då jag fick byta en kylare för 2300:- på en E28 på grund av jag var för stark :) Har inte behövt lufta. Man släpper inte in så mycket luft... Laga eller rengöra är inte lönt. den kostar under 300 pix och jag tror inte att den går att laga då det är utmattad bimetal som är problemet. Det försvann en massa problem när jag bytte så lycka till! // Anders |
|
|
Det är den blåa, tvåstiftiga! // Anders |
|
| OK. Tack för tipsen! Ska köpa en ny givare. Problemet är att det är 20 mil till närmsta BMW-återförsäljare :-( Men jag måste ändå dit och köpa vattenpump, ventilkåpspackning m.m. Vad var det som blev skillnad efter du bytte temp. givaren? Var din bil också trögstartad ibland? | |
|
Är det den blåa, tvåstiftiga som går till databoxen? och den enstiftiga till instrumentpanelen? |
|
| Japp, den blåa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.