|
|
|
|---|---|
|
Ja, vet någon vad den här bilen har för färg? Gärna nr på den också? Länk //Sniffer _________________________ Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad | |
| Bilen är lila-rosa. :-) | |
| Ser ut o va samma färg som Laurin här på forumet hade på sin M3,kanske... | |
Agge |
Det där är Purples gamla bil. Maila han och fråga. Tror den heter individuallila. MVH //Agge _______________________________________________ Länk |
|
Hmm, färgnummer gärna, är den bilen lackad så från fabrik? //Sniffer _________________________ Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad |
|
|
Japp, individual färg från BMW /Wille |
|
Grusse |
Kollade Etk:n nyss, och det finns: Lila met Fe86-403X, techno-violett FQ95-3448(299), violett-silver met FQ95-2976 som inividual färger. Någon av dom borde det vara. Min M3 E30: Länk |
19 man |
Tack grusse! Har just undrat vad violett-silver metallicen "egentligen" hette.. I min mening är detta den perfekta färgen för en M-bil, den är tillräckligt ljus för att linjerna skall komma till sin rätt och den lila undertonen känns giftig - utan att det blir hallick-metallic av det hela... :-) |
|
Vars kan man kolla färgkoderna?? Behöver veta koden till Mugello-röd. |
|
| De är min brors bil vi bytade den med purple som nu har min brors gamla lotus De e en individuallila med kod nr 490 har även fått tag i ytterliggare en bil med likadan färg på en 318IS till min flickvän | |
| Glöm mugello föresten. det var koden till brilliant-röd jag behövde. | |
|
Jepp, det är min g:a. Den är faktiskt (mig veterligen enda exet i denna kombination): lila läder - även i dörrar med delvis svart läder upp till fönstren. lila läder på instrumentpanel+kardan, lila tyg i cabben, lila hardtop i stål, bilen är i ett makalöst bra skick, det kan jag garantera. Färgkombinationen kommer jag inte ihåg. Det har tillverkats ett antal BMW i denna färg dock troligtvis endast 3 st M3:or. |
|
| Zlatan:Brillantrot har färgkod 308,finns i sex olika "varianter".... | |
|
Rätt bra sida med många färgkoder: Länk /Wille |
|
| Willew:Bra sida!Själv hittar ja färgkoderna på Länk Lite jobbigare men däremot finns nog ALLA färger med där,bara man vet va de heter o hur färgnamnet stavas så,dessutom ser man hur många varianter de finns av en o samma färg.För länge sen när ja köpte bättringsfärg till min E30 på BMW så gav ja dem färgkoden,färgen ja fick stämde ej till 100 utan va något mörkare...Förklaringen var att de fanns ett antal "varianter".De allra bästa e ju att gå till en lackfirma som kan blanda till exakt rätt nyans till din bil just,kostar ca 200kr /burk...Men de e de värt!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.