|
|
|
|---|---|
|
Har en cosmosvart kärra som är helt omöjlig. Efter att jag har vaxat den så blir lacken helt otrolig. Lacken suger åt sig vägdamm någe helt otrolig (Sonaxvax). Efter att jag har tvättat bilen X antal gånger med avfettning så blir det bättre. Igår så tänkte jag att jag måste ju vaxa bilen igen. Efter många många timmar med Turtle vax denna gång så blev det samma visa igen. Vad kan detta beropå???? | |
|
Jag gissar på att du använder fel typ av trasa. Det kan vara så att det är den som gör att bilen laddas med statisk elektrisitet. Jag brukar använda gamla VÄLTVÄTTADE frottéhanddukar. _____ Micke Länk Länk |
|
| Kör med den där polerduken som finns på rulle att köpa på mackarna. Får väl jorda bilen med en skena som släpar i backen *S* | |
|
Kan även ha med dina skor och golv att göra. Prova med andra dojjor på fötterna och på annan plats. _____ Micke Länk Länk |
|
|
SmartAB har en spray som heter antidust som påstås minimera att ytorna suger åt sig damm. Såg att flera utställare använde denna spray på bilmässan i Älvsjö. Slå dem en signal för närmare info. De håller till i Uppsala. /D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.