AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.811

bilar till salu

Sida 1 av 2
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Hejsan!
Att köpa bil blir bara svårare å svårare.Skulle i väg å titta på en 525 å ringde ägaren,vi kom överrens om en plats som han skulle komma till.Stod där vid macken en 45 minuter å blev mer å mer förbannad.Han hade mitt mobilnr å kan väl ringa om han e försenad tänkte jag.Efter 50 minuter så drog jag hem å ringde upp han.Han hade inte tid just då vi skulle träffas som han sa,jag har en kund på gång så ring senare.Gissa om jag hade grymma tankar om denna man.Senare så ringde han upp mig å bad om ursäkt å frågade om jag var fortfarande intresserad av bilen,sorry men jag har just köpt en 530 i stället av en kund som kunde hålla vad han låvat.Gissa om det blev tyst i luren.Det är tyvärr inte första gången som detta har hänt så hädan efter så blir det att be dom komma hem till mig,för då kan jag endå fortsätta å leta på bilar om inte säljaren kommer.Synd bara att inte en del tar detta på allvar när dom säljer bilen utan kan göra som dom vill
Marcel
Samma sak men dolk som ringer på ens annons i flera dagar, de säger en dag och tid att de ska komma, men dyker aldrig upp.
Har samma erfarenhet som Marcel, visst är det ett "spel" att köpa och sälja bil, men det är bättre med Ja och nej än bortförklaringar,

/Simon
Är på jakt efter en ny pärla. Såg en annons på blocket och skickade ett mail till säljaren. Skrev att bilen var snygg och att jag var intresserad men att priset låg några tusenlappar över det jag ville ge. Fick detta som svar:

"tycker du att priset e för högt varför hör du av dig då??hitta du en likadan bil som min med den utrustningen och den stylingen som jag lagt på så köper jag den av dig direkt ska jag lova dig hade jag inte vatt i behov av pengar så skulle jag aldrig sälja den speciellt inte för det priset den skulle vatt mycket högre priset ska jag lova dig! jag har fått många svar på min bil och det e många som e interesserade! den förste som kommer och ger mig ett bra bud han får den liksom så e det! vi kan ju inte bestämma nåt via hotmail det förstår du väl! e du interesserad av bilen så e du välkomen och titta på den ge mig ett bud så får vi se! Men ok ge mig ett bud då! Hur mycket ger du? Det står ju på annonsen billig vid snabb affär eller hur! Men om du ska gå framåt och tillbaka så blir den inte billigare."

Så visst finns det konstiga personer som säljer bilar. Tror inte ens att jag vill träffa personen i fråga... =)

/Rickard
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Cheezus, det finns folk till allt... :)

Nej, den tomten är nog inte mycket att träffa! Hehe....
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Rickard Nordenström: Där fick du dig allt en av-hyvling :)
Vilken j-la dåre. Fast himla kul läsning...
Hej!

Jag har också varit dryg mot folk som skickar mail från en hotmailadress med enda fråga om priset är diskuterbart. tycker det är ohyfsat att fråga det, när man inte har en aning om min bil. det tänker jag fortsätta med också, en seriös köpare gör inte så.
Richard; vet för lite om ditt fall, men generellt är det min åsikt.

mvh Johan
Halloj

Jag skickade via det inbyggda formuläret på blocket och angav min arbetsepost (relativt stor företag). Han hade däremot en hotmailadress när han svarade... Jag har precis sålt min bil och vet att det finns många "dårar" som skicka konstiga mail och prutar 50% av utsatt pris. Hade jag fått ett intressemail av typen som jag skickade till honom skulle jag förstått att här är det en potentiall köpare. Jaja, blir inte affär där ändå =)

/Rickard
Det som är lite kul med hans svar är att man nästan kan följa tankegången, dvs han har skrivit det som dök upp i huvudet utan att värdera vad han egentligen skrev....
nej, den bilen skulle jag inte heller köpa. killen låter alldeles för otrevlig.

Mvh Johan
Marcel
det var en tjej som mailade angående min annons på blocket och hon bjöd 10000:- under det priset som jag begär. (NEJ TACK)

...Sen en massa folk som föreslog byte, med saab, MC, Mercedes...
Marcel
...Och nu ringde en annan typ och frågar om jag har kört hård med bilen. Vilken J**la typ. Jag sa nej det har jag inte, men om jag hade gjort så hade jag väl inte sagt det till dig ändå. Vilka nötter det finns.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Men Marcel, har du gjort det da?? hehe
Marcel
Jepp;)
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Ja men sen finns det ju dom som säget att bilen är jätte fin och när man pratar med dom i telefonen ...Jag frågade felera gånger om de var rost på nå ställen ja de är lite runt ena låset på bilen ja de kan man ju fixa själv plus att få ner priset lite tänkte jag..bestämmer tid med killen så jag åker till avesta och ska titta på bilen den ser bra ut på hål och sen när han kom nära rost på bakluckan rost på alla skärmkanter bilen såg rent sakt förjävlig ut ...såg för jävlig ut inne i bilen oxå en rikig busbil och luftiltret var fan skojar inte mins 30 cm brätt ..Och så stor har inte ens min killkompis i hans cosworth som de är 400 + hk i ...och sen var de viskodiff på den oxå gick fan inte och åka rakt med den .. hade de man haft de i gävle så hade man tagit ett flertal bilar lär jag ju säga ..ja de går jätte bra tycker han och komma från grus till asfalt ¨på ställ med den ...Näe tack tyckte jag om den bilen jag var lagomt sur då....så då vart ju han oxå sur när han inte fick sälja bilen ....Varför inte vara ärlig från första början =) så nu har jag hitta min lilla bettan ligger i galleriet om de är nån som vill titta ...så jag tänker då aldrig titta köpa någon bil i avesta nå mer ...

Mvh Teres =)
De värsta ja varit me om va när ja skulle kolla på en M5....Snubben frågar rent ut på tele:Tänker du köpa bilen nu idag o har du me dig pengarna??Öhh....kommer garanterat INTE köpa den IDAG o pengarna har ja heller INTE med mig....Då svarar han...Äh...Då tänker ja inte visa bilen för dig....Undrar om han fick bilen såld med den inställningen???
Danne Banan: Jo, visst. Jag blev också irriterad när folk erbjöd sig att byta min 320iC 94a mot en sönderstylad Mercedes 87a + 20k. Inte skrev jag helgalna mail tillbaks. Hade jag svarat irriterat på första mailet som han som köpte bilen skickade så skulle jag nog inte sålt den till honom. Han ville också pruta innan han sett bilen. Det är ju knappast så att man tjänar något på att vara arg och irriterad. Då lär man nog stå där med bilen ett bra tag.

Jaja, det finns olika metoder att sälja bilar. Har ifs sett att han har sänkt sin bil med 10k. Om han hade svarat mig med lite finess så kanske han bara hade behövt gå ner hälften. Vem vet?

/Rickard
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Jag är en sådan person som har mailat folk och frågat om priset är förhandlingsbart!
Vaför:
För att om man har en budget på 40000 kr och annonsen anger 45000kr, så anser jag det är ingen ide at hålla på att maila bilder åka att titta och ta upp en massa tid försäljaren om det är så att man inte kommer att komma överens om priset iaf.
Det är ju faktiskt så att många lägger på prutmån på priset som de egentligen vill ha.
Jag föredrar om man kör med öppna kort, säger säljaren att han vill ha 45000kr för och han inte säljer under det så tänker inte jag hålla på att tjafsa om det, är jag beredd att betala det så är det bara betala eller leta efter ett annat objekt.

Jag råkade härom året ut för att en ny ägare aldrig kom hämtade bilen han hade köpt, utan kom med en massa ursäkter om varför han inte kunde hämta den. tillslut köpte jag tillbaka bilen för halva priset.
Lars
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
När jag annonserade min cab i motorbörsen så skrev dem fel på priset istället för 115,000:- så stod det 15,000:- då skickar en kille ett mail o säger för 10,000:- så kommer jag o hämtar direkt.. Finns lite konstiga här o där.

----
Min FD,M3 DAYTONA
Länk
----
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

När jag skulle sälja min Camaro så vart det en som ringde och ville byta mot en snöskoter. Jag blev lite ställd och säger "Nja.. En snöskoter har jag nog inte så mycket nytta av här i Skåne". Det förstod han som ringde också.

När min far skulle sälja lastbilen begärde han 16', så fick han ett mail ifrån en som bjöd 5'. Man blir så jävla trött på såna människor,
bör väl tilläggas också att de som köpte lastbilen prutade inte ett öre.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
m3efl: Skön lirare... Pruta till varje pris lixom. Släppte du den för det priset ;-) ? He he...
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
m3efl: Det var fan det roligaste jag någonsin hört på Bmw-forumet... hahaha! Blev den såld sen?

Mvh Mohsen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.