AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
520

Mer sänkning...trots M-chassi!

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Om man vill sänka en 328 med M-chassi hur går man då till väga? Om man köper nya "vanliga" sänkningsfjädrar fram och byter dem, blir bilen inte sämre väghållningsmässigt då. Är det bättre att kapa org. M-fjädrar, känns nämligen inte som att man vill det.

Så vad gör man????

Mvh Jimmy
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
BMW:s M-chassi sänker ca 15mm.

Om du monterar en sänkningssats som sänker 30mm från originalfjädrarna, blir sänkningen i förhållande till M-chassit, ca 15mm.

Om du monterar sänkningsfjädrar, bör du även byta till stötdämpare som är anpassade till de lägre och hårdare fjädrarna!

Att kapa fjädrar är något som jag inte skulle rekommenderar om du inte enbart tänker ha bilen ståendes utanför korvmojjen för att försöka imponera på fjortisarna.... ;o))

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Oki, så om jag skall köpa sänknningsfjädrar då som sänker ytterligare 15 mm. Var köper man dom för det måste väl vara speciella för M-chassit. Jag tänker på bla uppbyggnaden av fjädern, fjäderskålen mm. Eller är det sänkningsfjäder som sänkningsfjäder oavsett om man har org. stadard chassi eller org. M-chassi. Finns det inte fjädrar som sänker mer än 30 mm från org. standard chassi.

Mvh Jimmy
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ett bra tips är väl att ringa t. ex Vanadis Car Design, stötdämparexperten eller liknande, dom kan svara på vilka fjädrar du skall använda.
/Klas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.