|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 323 -86 som jag skulle behöva ställa tomgången på, vet inte riktigt hur man gör (det är inte som på en gammal volvo direkt) skulle vara jätte tacksam om nån kunde ge mej ett tips. //mvh Matte | |
| Är det inte automatisk tomgångsreglerare på den? | |
| det kanske är automatisk tomgångsreglerare (jag vet inte), men på nått sätt måste man ju kunna ställa ner tomgången om den är för hög, men hur??? | |
| Är det inte gasviren som är för spänd då? Den kan du väll prova att släppa lite på vid motorn? | |
| Nej gasviren är inteför spänd. | |
| Sitter det inte en skruv vid luftspjället? Har för mej att det finns en stoppskruv där som man kan ställa på... | |
|
På min 323:a sitter det en liten liten skruv som det ser ut som man kan ställa tomgången på... Men min kompis sa att man inte skulle röra den för hans bil hade det blivit helt kass när han gjorde det. Men när jag frågade på BMW så sa dom att det vad den man skulle skruva på... Men jag skulle oxå behöva ställa ner min tomgång. Så om ni kommer på nåt bra sätt så skriv! /Peter |
|
|
hugabuga: vart satt den skruven som du menade då?? Svoth: vart siter luftspjället då?? |
|
|
hej tomgången styr av en regelutor under insug,4 slangar till den,varav 2 st vattenslangar,byt ut regulator men du kan prova att trycka ihop luftslangen till regulator med en polygrip tång,då ska varvtalet sjunka fusk tips skruva ett aba klammer på luftslangen,då kan du ställa tomgången med klammret |
|
|
BMWUFFE: jag hittade dom där slangarna och om manklämde ihop dom så blev tomgången lägre. men va ska man göra? måste man byta regulator? vad kostae en sån då?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.