|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en bil 320 coupe, är igentligen ute efter en325 coupe, men blir en anningen dyrare i försäkring! Bmw 320i säljes. Årsmodell: -92. Miltal: ca 16 000 mil. Färg: Estorill blå. Extra utrustning: svart-skinn, m3 speglar, m3 kjolar, 2,5 tums avgas, 17 tummare AZEV. Stereo: Sony med fjärr, baslåda 10 tums. Pris: 60 000:- Verkar priset rimligt? Vet dock ej någe mer om bilen,men tänkte rådfråga lite först! Blir man besviken på den "lilla" motorn? ser dock riktigt bra ut, Men vad göra? Mvh//Glenn | |
|
Verkar OK! Vad jag reagerar på är att Estorilblå mig veterligen inte fanns ens som individualfärg till 1992- års modell, vilket tyder på att bilen blivit omlackad. Behöver inte alls betyda något dåligt men kolla upp symptom efter krockskada! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
ant |
kan mycket väl vara ett bra köp. dock så är ju bilen omlackad till annan kulör då estroilblå var reserverad för m3:an. kolla så det är seriöst gjort, att motorrum och dörröppningar är lackade också. sök inlägg angående köp av denna modell då det är uppe till och från med jämna mellanrum. ta dig en titt på denna tråd också. den tar upp några svagheter hos 325 e36. de flesta felen bör kunna uppstå på 320 också. Länk ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Ja får ju säga att jag tycker att 325 är bättre men det kanske är för att jag kör en ;-) men försäkringen är inte så giftigt dyrare på en 325 jämte 320 inte på mitt f-bolag (foksam) Mvh/ Daniel Länk (såld) |
|
|
320 är en fin bil om man är ute efter en mysig vardags/glidarbil men den är ingen räser. Den går lite som en gammal Saab Turbo - under 3500 rpm händer ingenting, sen blir det kräm. Funkar bra på Autobahn, inga problem att marscha 200 om man är på det humöret. Kolla upp det individuella exemplaret noga, tex. hos M eller en aukt BMW-verkstad. Den är ju trots allt 11 år gammal. Kräv också föregående ägare på ordentlig dokumentation, annars luktar det lik. Och som i alla bilaffärer - var alltid beredd att gå från bordet. Lättare sagt än gjort. Lycka till! My Bimmer is my mistress |
|
|
Länk |
|
|
Kan det faktum att bilen (troligen)n är omlackad dölja en krock? Du har förstås redan läst Begagnatguiden på denna sajt - om inte, gör det nu. My Bimmer is my mistress |
|
|
Hej! Jag undrade lite också om det är kanske en bra bil! Är det någon som har tittat/pratat med killen som äger den eller ??? Om det är någon som har tittat på den är man tacksam för alla svar ! Killen bor i Västeås bilens reg nr RTG 324 ! Hälsningar /Ezi |
|
|
Sålde min 320 94iC. Hade allt som den där 320 92a har utom skinn. Fick 64'. Skulle aldrig betala 60 för en 92a. /Rickard |
|
|
Håller med rickard,60 är tok för mycket för en 320 92a |
|
Marcel |
Bilen är "SUPER" men ärligt talat utan stylingen och den lacken så är den fortfarande en 92;a. Min bil är långt ifrån den, i snygghet dessutom så är min sedan. Jag värderar min till 45,46 (SV-Såld) och för en Coupé skulle jag inte ge mer än 50. Den är för gammal helt enkelt. |
|
Hej igen! Jag har varit och sett bilen! Foljande fel: Den läcker oljan från ventilkoppspackningen och oljetrågpackningen. Bakreljudämpare läcker Balkar v och h är rostiga (går inte genom besiktningen) Skinnet är helt förstörd ( den har bara gått 16000 mil :) eller kanske 26000 :) Den är backad också ! Tästade det med trippelmätaren och nyckel (Det står bara noller) Fram däck är hel slitna även om han sa till mig att de var nya . Slutsasts : Bilen ser bra ut utvändigt men när man tittat in och motorrummer då blir man besviken. Han gick när några tusen kronor men till slut ringde han och sa att han har fått bud på 65 000 :)) Det kan bara inte vara sant :)) Säljer man bilen för 60 och får sen 65 det är omöjligt ! Vad tycker ni???? |
|
|
Ezi, "Den är backad också ! Tästade det med trippelmätaren och nyckel (Det står bara noller)", SÖK mer i detta ämne. Att du får upp nollor behöver INTE betyda att bilen är skruvad... Jag hade i ditt fall ABSOLUT letat efter en annan bil och låtit den stackarn som bjudit 65 få stå där med sitt vrak....Personligen skulle jag efter att ha hört din berättelse max kunna ge 40 000:- för bilen.... Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.