AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.108

Antal ägare i reg bevis?!

Funderar på att köpa en importerad bil. Frågan är; Är antalet ägare som anges i reg. beviset det totala, dvs. antalet ägare i (det här fallet) Tyskland + Sverige? Eller är det bara antalet ägare efter registreringen i Sverige?

mvh
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Torde bara vara ägare som funnits i det Svenska bilregistret.
För de tyska förhållandena får du nog lita på den dokumentation som förhoppningsvis finns med bilen.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Dessutom bara de 3 senaste ägarna!
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Stente: Jag tror att det är alla ägarna du ser i antalsuppgiften, men enbart de 3 senaste med namn och adress.
Var en tid sedan jag kollade själv visserligen och jag har under 3 ägare på alla mina vagnar så jag kan inte testkolla.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
callee: Finns ju några andra saker som är minst lika viktiga och viktigare än antalet ägare att kolla. Servicedokumentation under tiden i utlandet samt i Sverige. Skick i övrigt, verklig mäterställning.
Ett M-test eller annat test på tex bilprovning är aldrig helt fel.
tack alla för svaren! men kort sagt, står det 5st ägare i det svenska reg. beviset så är det 5st ägare efter importen till Sverige?

Enligt säljaren så är antalet ägare i det svenska reg. beviset samtliga ägare under bilens livstid, oavsett tidigare land! men dett stämmer alltså inte?

Sail: självklart är övrig dokumentation minst lika viktig, ville bara kolla om killen ljuger eller inte ;-)

mvh calle
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Sail: stämmer som du säger, jag trodde du menade med namnuppgift.
Callee: killen ljuger, jag importerade min med 1 tidigare ägare i Tyskland och på mitt reg.bevis står 1 st ägare inklusive nuvarande.
om
13
omega3000
525TDST -92
Min bil har haft 3 ägare i tyskland men jag står som första, dvs det är bara antalet i Sverige som stär på registrerings beviset
Det står inte alltid alla tidigare ägare i ett fahrzeugbrief.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Verkar som om du har med en säljare att göra som inte är helt uppdaterad. Eller som inte är helt ärlig.
Verkar läge för en grundlig koll,,eller annan pärla.
Lycka till
ok, tackar för hjälpen! blir nog att kolla sig runt efter en ny bil! =)
JonasB
Ni blandar och ger mellan det svenska regbeviset och det tyska fahrzeugbrief.
I det svenska regbeviset eller kontrolluppgifterna från vägverget står endast ägarna sedan bilen regbesiktades i Sverige.
Jag skulle gärna vilja om alla ägare i tyskland står i det tyska fahrzeugbrief. På min är det endast ett namn och det är samma person som sålde och överlät bilen till bilfirman jag köpte den av.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.