AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
573

Vibrationer...kan det varadrivlinan?

Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Har börjat tycka att jag har svaga vibrationer i drivlinan. Jag tycker att när jag kör i jämn fart runt hundra så tycker jag att jag känner svaga vibrationer, specielt när man har fart hållarn på och det blir lite motlut så tycker jag att de ökar lite. Tycker även att de vibrera lite på tomgång. Men kan även vara inbillning :)
Har inga vibrationer som känns när man börjar rulla igång då jag tycker man borde känna vibrationerna som bäst.

Undrar om det kan vara stödlagren till vxl-lådan eller motor kuddarn som är dåliga. Känns som man ska göra nånting åt det innan det blir alvarligt om det nu blir det. Känns som det kan leda till nånting dyrt annars. Kan ju vara en lätt obalans i bakdäcken också men jag tror inte det är troligt.

Bilen har gått 27 000 nu. Är det nån som har nån som har erfarenhet av deta eller nån ide.

"Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan"
Be
11
Beemers
750 1994, 750 1997, 316 1993, 316 2000, 325 1995
Hej

Det är kardanens stödlager som det är glapp i, kostar ca 600-700:- och dock mkt arbete att fixa, kommer ofta efter 25,000mil på E32orna.

/Beemers

sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej

Har haft samma symptom som dig Speddy, kollade bakre kuddarna för lådan och upptäckte att den ena var helt naken, dvs endast metallplattorna kvar.
Bytte dessa med stor skepsis då jag inte trodde att detta kunde generera så pass mycket vibrattioner. Men gissa om jag hadde fel!
Kuddarna kostar 185 kr st på BMW och tog ca 40 min att byta.

Mvh
Skalman
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Då är det väll daatt börja krypa....det har inte blivit värre och är fortfarande mycket svaga men nu känns det som jag har gått å dragit på det länge nog. Men varför göra något idag när man kan göra det imorgon:)
Är et svårt & byta stödlagret på en e32:a?
Hur kan man kolla om man har glapp i den?
Pr
59
Prm2
735-87
Har precis bytt mitt stödlager, jag hade ett "dunkande" vid lite hårdare acc. ifrån stillastående upp till 20 km/h sen försvan det, jag hade också vibrationer mellan 90-100 och allt verkar ha blivit bra efter bytet.
Även cv-knuten kan vara dålig och behövas smörjas upp.
Jag lämnade bort det till firma och det kostade ca 1600 kr med material och uppsmörjning av cv-knut.

Annars så är det att plocka ner kardan och dela den och ta bort stödlagret och pressa på den nya. Kan behöva ta ner avgasröret också.

Jag tyckte att det var värt att lämna bort eftersom jag inte har tillgång till lyft.
/per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.