AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.721

Sänkning av E39án utan tillstånd..farligt,farligt

Sida 4 av 5
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Ormen// Blivit farsa? Grattis i så fall!!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
ormen
tackar... //Kristian

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
Det här att inlägget Wallace gjorde 2003-04-25 kl. 23.18 är det senaste (sista?) inlägget han gjort här på BMWPower gör mig lite orolig. Tror ni att han fått BMWPowerförbud eller??...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Han var ju lite orolig för sin hälsa, skall vi ringa polisen?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Han kanske ligger i garaget och byter oljetråg... ;-)

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Bruttan tillåter inte mig att köpa annat än BMW, jag har mumlat om corvetter och S4 biturbo men hon tycker inte att det är nåt att ha så det är väl lika att lyssna, Tycker det är ovärderligt att ha en tjej man kan bolla sina tokiga ideer med..
Hon vart lite sur när jag bytte M3an mot min nuvarande 540 tyckte den var lite "gubbig" med det nuvarande stuket så gnäller hon inte =) men nu har ju M3 febern bitit mig sen jag var och prova en sådan igen!!

Arghh varför kan jag inte behålla bilar jag köper!!!!!!!!!????

V8? Ja tack!!
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
ligger kanske nåt i vad du skriver Kristian, eller så kanske han sitter fast på nåt fartgupp nånstans...
su
174
super-dan
116i - 06
Ni kan vara lugna grabbar. Jag har idag 2003-05-23 ca kl.15.00 varit i förbindelse med mannen ifråga. Han bör fortfarande vara i livet alltså. Han nämnde även något om att frugan skulle ta bilen till stugan (gulp...). Hoppas att det inte är första gången..
Man får passa sig för att kombinera sänkning med låg framspoiler, frun brukar alltid haka fast med den vid Konsumparkeringen. På nåt sätt går det lättare att haka på den än att få loss den. Det har hänt flera gånger nu...
Ibland lyfter en vänlig herre loss henne, men en gång kom hon hem med framkofångaren i kofferten, arg som ett bi, hehe

En annan sak är när hon skjutsar fullt med folk i bilen, då blir den ju ännu lägre över fartgupp och allt annat som kan vara i vägen. Dessutom minskar avståndet mellan bakaxel och 2,5" avgassystem, så att det kan ta i här och var med missljud som följd. Inte alls populärt...

Den bilen är numera såld (till fruns stora lättnad), och efter den läxan har jag bestämt mig för att låta mina nuvarande bilar behålla standardhöjd, det blir enklast för alla. Man tröttnar ju också själv på de dåliga vägarna, där man ständigt måste krypa över järnvägsövergångar och potthål. det räcker ju med 17 tums fälgar för att varje brofäste med hjulspår skall ge resonans genom hela bilen. Kortare fjädringsväg med hårda stötdämpare gör det ännu värre. Det är synd att fördärva åk-komforten i BMW, vägarna är ju som dom är...
Resultatet kan ju också bli att frun sätter sig emot nästa BMW-inköp, "dom är så stötiga och otrevliga att åka i". Hennes kompis har en Skoda Fabia, "och dom är ju mycket skönare att åka i, dras dessutom mycket mindre bensin"!

BMW Club Schweden 5376 - Fahrfreude mit BMW!
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
--> super-dan..skönt att höra att han fortfarande lever. Att han inte svarade själv, innebär det att ryktet som cirkulerar att han fått BMWPowerförbud är sant?. Att hon tar bilen till stugan kanske är ett sätt att snabbt "rensa" lite under bilen så att den inte ska ta i så ofta i fortsättningen.
Ja
760
JanF
530i-93
"Hans_p" Håller men om det du skriver. komforten blir ju lidande också.

Men det är ju en fråga om hastighet också. En bil som är tokhård vid normal farter känns ju komfortabel och avstämd vid höga. Märker t.ex att min hårda fjädring känns helt rätt och komfortabel i regsitret 200-300 km/h men det är ju inte vaje dag man ligger där :-(, så resten av tiden får man studsa fram.
HeHeHe.....om inget annat lär hon OCH du märka det över hinderna!!

lol, lol, lol och åter lol..

bara jag som tycker det är lite mesigt att inte använda den bil man betalt själv (förutsatt att du nu köpt den själv) på det sätt man vill?, en tjej som skulle försöka förbjuda mig till att göra det jag känner för med min bil och mina pengar, skulle inte bli långvarig.. kompromisser javisst, men ibland är det dags att säga ifrån.

vill itne låta negativ wallace, men är det hennes bil, tycker jag defenitivt du ska fråga om tillåtelse innan du börjar mixtra med den.. menar.. tänk om det vore omvändt.. och hon tyckte att i din bil, ska du ha rosa ludd i hela bilen, gröna latex mattor, och brandgula bältespads samt ett blinkande neonljus hjärta i bakrutan.. låter kanske löjligt, men fundera.. ägaren bör ALLTID tillfrågas innan nåt görs, det är enligt mig vanligt folkvett.. kanske låter tråkig, men jag förväntar mig samma från min tjej, och ger henne då samma respekt tillbaka.

min högst personliga åsikt dock.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Northern Streetrace Community.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jocke,
Vet inte hur ditt förhållande funkar men de allra flesta har väl (?) en mer eller mindre delad ekonomi. Även om man köpt bilen själv (för sina egna slantar) så äger sambon hälften (åtminstone efter 6 månader).
Sen finns det ju vissa oskrivna lagar, att om kvinnan väljer vilka blommor som ska stå i fönstret så väljer mannen vilka fälgar som ska sitta på bumsen. Rättvist? Nej, det har jag aldrig påstått men det hör väl inte hit! :))
Därför får man vara lite diskret när bilgodiset börjar gå för långt... :)

Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Mitt förhållande till kärestan funkar faktiskt helt perfekt även till bilintresset trots delad ekonomi av den enkla anledningen att jag gillar rejält utrustade och (rimligt) stylade bilar, men har själv varken tid och energi nog att lägga ned den tid det tar att fixa till en bil så den blir riktigt bra. Är därför spekulant i första hand på beg maxade värstingar som är max ngt år gamla och med mkt få mil på mätaren. Är bilen redan maxad när man köper den, så är det inga problem att få frugan att gilla den. Så länge det är metallic-lack och då helst silvermet som råkar vara hennes färg... :=)

Sedan är det naturligtvis ännu lättare att motivera att köpa maxat begagnat när just det är det som är mest prisvärt (då det faller mest från nypris..).
Någon som vet hur det gick?
Länk
Länk på samma tema

Udo Dirkelsniff
D_
55
D_man
525 touring-92
man i sitt eget hus kallas det.......
man får själv bestämma om man ska diska före man ska städa
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hej alla

Drar igång en gammal tråd igen. Äntligen har jag beställt nya dämpare till bilen som är anpassade för fjädrarna.

Efter att ha åkt "utan" dämpare ganska länge ser jag fram emot känslan när de nya är monterade, jag lär bli glatt överaskad.

Jag har beställt Bilstein - sprint runt om.

Ni som har bytt dämpare, dvs. gått från riktigt dåliga till nya, märkte ni någon skillnad? Hur upplevde ni bilen före/etfer bytet.

PS. tror jag ska ta och fila av fjädrarna lite till när jag ändå är igång. Måste få till den där riktiga lowrider-känslan.

Mvh / Wallace
ma
120
magoo
Bmw 535i-89.
Anders.S Hoppas inte tjejen är inne på
Forumet och läser detta!Hehe!
Fast risken är väl micro-liten..?

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Wallace:
Jag bytte nyligen till nya dämpare (och fjädrar) och vilken skillnad det blev. Väghållningsmässigt kan jag inte säga något än (p.g.a. vinterdäck modell ballong ;-) ), men komfortmässigt är vinsten enorm.
Är mitt orginal sportchassie som fått sig en översyn.

Förut så slog det lite när man körde över broskarvar/asfaltskarvar... inte mycket, men det hördes/kändes. Nu märker man det inte på annat än ett dovt litet "ka dunk dunk" o så e man över. Otroligt skönt!

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.