|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Ha-ha ni är inte kloka!!! Skulle jag säga något dylik skulle innebära omedelbar arkebusering. Dock kan jag nu stolt informera att 50 fjädrarna sitter på samt att lite annat är bytt (som var syftet från början). Jag har varit supernervös hela dagen, ska jag få leva eller är det slut.... kan bara konstatera en sak: DET BLEV HELT OUTSTANDING!!! helt klockrent, precis som jag ville ha det. Min gode vän bilmekanikern ansåg även han att ingreppet var mycket lyckat. Visst den är lååååg men fortfarande inom helt acceptabla och rimliga gränser enligt min mening. Nu lär den iofs sätta sig litet när man kört ett tag. Utseendet skäms inte för sig heller, med de nya däcken lär den bli blytung. Samt värt att notera: min kära fru har inte sett eller kört så helt lugn ska jag nog inte vara ännu. Hennes reaktion kan ju vara en annan....Män kommer ju från Mars och Kvinnor från Venus!!! Godkväll / Wallace |
|
|
Jadu... får väl hoppas att det blev snyggt. Personligen har jag aldrig fattat vitsen med att sänka bilen. Åkte bakom en röd BMW idag. Maxsänkt och med hjulen lutandes innåt så det såg helt sjukt ut. Såg ut som den stackars bilen hade varit utsatt för svår överlast så att fjädringen pajat ihop totalt. Om man nu skulle få för sig att sänka supran så finns det ju milioner vinklar som går att justera så att man i alla fall inte sliter däck. På t.ex E34 finns ju inte många justeringsmöjligheter. Sen är det ju så jobbigt att alltid behöva åka på "sight-seeing" rundor när det är fartgupp som man inte kommer över. Jag som börjar bli lite till åren drar mig till minnes 80-talet när taksänkning var det coolaste som fanns. Men men tur att smaken är som baken delad... lycka till nu inför "visningen"..... Är lite nyfiken, om du sänker så mycket fram och kombinerar med breda däck, hur funkar det om man svänger hårt i hög fart så däcken vrids och fjädringen trycks ihop, Tar det inte i skärmkanterna då? |
|
|
BMW har reltivt kort överhäng fram vilket gör att markfrigången blir acceptabel. Vad det beträffar hjulvinklar så är negativ camber att rekommendera om bilen skall köras fort i kurvor. Speciellt fram är det bra med negativ cambervinkel. Däckslitaget ökar inte nämnvärt såvida toe-värdena är korrekta. Det ökade trycket på insidan av däcken kan jämföras med att köra med smalare däck. Trycket ökar även då per kvadratmilimeter men slitaget ökar inte nämnvärt. |
|
| Jo visst är det bra med negativ camber vid banracing. Men att hjulen ser ut att tippa in under bilen var inte så snyggt i min smak. Men som sagt, smaken är ju delat, och tur är väl det | |
|
Hallå Helt klart är det så att för mycket av det goda blir obra. Trodde faktiskt att den skulle bli lägre än den blev. Därav känns den ganska lagom. Det finns en del "luft" kvar både fram och bak så jag har inte märkt några problem vid aktiv körning - ännu. Ska nu in på hjulinställning i nästa vecka. Ha det / Wall |
|
| -->Wallace..inte behöver du oroa dig p.g.a att frun inte sett eller kört än. Har hon några invändningar så säger du bara att "-det där förstår inte du, eftersom du är tjej" varefter du lägger huvudet lite på sned och ler sockersött. Det fungerar garanterat, lite på mig *bilhandlarleendet*... | |
| Snyggt eller inte med negativ camber är en smaksak... Men det är effektivt med 2-3 grader negativ camber för bättre väghållning. | |
diamantsvart_bmw |
HAHAHAHAHA detta är fanimej den bästa tråden någonsin, kör så det ryker Wallace du är min idol, jag har sovit på soffa i 2 veckor för jag köpte en subbas till biosystemet hemma, "men älskling vad är detta den har ju inte varit här förut??!! Jo för fan gumman hela tiden du har nog bara inte tänkt på den;) men älskling vad är det för kvitto på 3500 kr som ligger i lådan med gårdagen datum på, ÖÖÖÖÖÖöö sa jag, men soffan är rätt ok Länk Snart nya bilder |
Tigerr |
Är nästan glad att jag "bara" är 18 ch ogift! *S* Tigerr |
|
Wallace: har precis köpt ett nytt begat ställbart dämpar/fjädersats som sänker 20-50 fram och 20-30 bak. Jag har lyckats överföra att man inte ska köra i stora hål i vägen utan undvika dem som pesten, jämförde att en pajad fälg med däck kostar som en Lada från -95 med 5000 mil på mätaren ;) Om jag nu sänker den redan rätt vältrimmade chassit på M3:an med 50 mm till borde jag få en hel hoper nya problem att förklara, köra fram mot trottoarkant, långsamt över fartgupp o.s.v. Master Wallace, har du några rd hur man skall tackla detta hur skulle du (som lyckats hittills) tackla detta :D |
|
|
Känns inte ytterligare 50mm på m3an lite overkill? :) Jag önskar er båda lycka till ;)) |
|
|
glöm inte o justara framo bakvagn på E39an efter sänkningen... bak e full justerbart! så sparar du in några kronor på dom nya dyra bakdäcken iallfall... ///Danne , singel med delad ekonomi... mina pengar o BMW:ns pengar... |
|
|
har ni alla problem med regerningarna eller? själv var det frun som nu på vår kanten tyckte att vi borde köpa nya fälgar tror du min haka for ner i baken. men visst älskling var det enda jag kunde komma med! har en grymt förstående fru men det bör tillägas att jag uppmuntrar hon ochså men nån resa i bland och sånt! då är det frid och fröjd ett tips blommor,mat,trevligt veckend då kan dom inte säga nej när ni ska köpa något till era ögonstenar (bilar) sen så när det gäller körninga av den sänkta bilen så kör några lektioner tillsammans det gorde vi när jag hade inhandlat mina 17 med 40 profil(min föra bil saab 9000). det gick fin fint den enda som gorde nån kant stötning var jag i ett stor hål :-) lycka till och kör med öppna kort bruckar funka i längden :-) min erfarenhet i alla fall |
|
|
Jag har mutat min sambo med ett bröllop för c:a 60 lock. Hon har hållit på och petat och duttat med det i snart ett år och inte lagt mycke energi på att kolla vad jag gör av med pengarna på. Så fick jag igenom bytet från Volvo 745 till BMW 325.... Kostsamt javisst, men värt varenda krona! Det enda negativa är väl att hon vill att jag lär mig dansa vals. Säger som Uggla -Jag dansar aldrig nykter. |
|
| -->Wallace...andas du ännu eller?...hur gick det? | |
|
Hasso din berättelse om rullande julgran var bra!!! Ler* MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Sänkte min med AP som skulle sänka ca 45mm...Blev nog lite meeer än så,såg att fram dämparna nog bör bytas så dettakommer att ske men tror inte den stiger upp nästan nåt.. som det är nu så finns det ej luft i framhjulhusen ( 18" 235/40) men stuket är helrätt har fått en del sköna kommentarer. Jag har dessutom en Hamann läpp så markfrigången fram är upp till ankeln på foten!!! här gäller sneddning upp för trottoar kanten.. V8? Ja tack!! mina ex 316-91,320ia-92,525-91,318-92,525iat-92,M3-93,+ lite calibror mm |
|
| jag å min sambo diskuterade fälgar häromdan,och hon sa så här, jamen det ser ju mkt fränare ut med feta fälgar,bmw ska ha feta hjul. smaka på den du! | |
ormen |
Fan vad kul tråd... Letar själv efter E34 för fullt, men min kära sambo har gett upp hoppet, o skiter i vad o hur, bara det rullar... det där med brudar o bilar, det är ett mysterium, på VENUS fanns det bara SKODA o NISSAN MICRA???? häromveckan var det illfart till BB, o de sa där till henne - du är redo o krysta, vad duktig du är, men jag sa till henne efteråt att det är den hårda fjädringens förtjänst... "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
ormen |
håller med lite "Bimmer7er", för några år sen när vi bodde på billigare ställe med gratis Parkering, köpte jag en Corolla till damen, därefter sket hon fullständigt i mina bilar, bara brydde sig om sin fula Rattmuff o doftgran... men nu är det ett h-e när vi bor mitt i GBG, hela tiden får jag stå över balla objekt som 628/635 osv. pga. den jäkla Parkeringen... får fan flytta snart igen.... "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.