|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Ett tillägg bara. Jag talade inte om vad det kostade! Det vore som att leka med döden... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
HEHE Kul diskussion detta, Jaja du Wallace första vägbulan i för högfart med skallen i taket och underredet kvar på gatan så lär det bli länge på soffan :DDD ///MVH Hasso Länk |
| Passar Wallace på att åka med över första fartguppet kommer bilen även stylas med så kallade hjälmbucklor i taket á la Viper GTS... :-) | |
|
:)) Viper... När vi ändå är inne på ämnet. Jag funderar på att slänga på ett annat avgassystem. Ska man skylla på hål i ljuddämparen då eller, med risk för att bli påminnd om att byta "det trasiga" systemet för alltid? :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Jag köpte en BMW till frugan också, så jag får ha min ifred utan diskusioner. Jag har för övrigt sänkt min e39:a 40/15 vilket jag tycker är lagom, och komforten är nästan densamma. BMW CS #5206 |
|
|
Hehe... 530 är MIN MIN MIN och jag gör vad jag vill. Får väl typ mörka lite "onödiga" (förstår inte att saker till den kan va onödiga?) kostnader ibland men.... Satte breda 17" på vår V*LV* V70 = tar i skärmkanter ibland = INTE poppis men va faan, lite gnäll får man tåla;-) ...BMWLundqvist.... |
|
| Ta lärdom... delad ekonomi bröder, delad ekonomi. :-) | |
|
Delad ekonomi = mindre personlig frihet = mindre BMW pryttlar __ Länk |
|
|
haha, vilka bekymmer alla har ;) min flickvän är precis lika förstående som jag, hon vill ha sänkningssats, feta fälgar med feta däck osv. hos mig är PENGAR problem ;) mvh, Jonas Länk |
|
|
Hallå Kort status. Jag har börjat med vissa strategiska signaler för att undvika den värsta smällen. I stil med: har du hört att grannarna tror at vi har en SUV. Eller så ber jag henne kontrollera takhöjden i garaget på jobbet innan hon parkerar. En annan lyckad variant utspelar sig på köpcentrat när vi ska lasta i dagligvaror, då passar det perfekt med H-vete....vad lyfthöjden tar hårt på ryggen. Gamla bilsport tidningar använder jag oxå som små signaler...ha-ha-ha har du sett hur bilarna såg ut på den tiden.....ja nästan som vår E39á indikerar jag givetvis. Om inte de ger resultat så är jag förlorad....:-) Mvh / Wall |
|
| Hahaha!! Du verkar vara på rätt spår, Wall. :D | |
|
Även om du lyckas dupera frugan, så tycker jag du ska fundera över en mildare sänkning. Jag körde 40/40 sänkt gammal häck tidigare och fanken va trött man blir på att knacka/bryta bända bort avskrapade värmesköldar och annan skit som fastnar i alla dessa idiotiska vägbulor. Lite festligt var det när jag körde min sambo till en anställningsintervjuv och den tredje värmeskölden i ordningen låg och skrapade i gatan. Jag vet inte om det var för att de tyckte synd om oss som hon fick jobbet. I så fall lär de väl ha känt sig lite lurade 2 veckor senare när jag dök up med BMW'n i stället:) Tänk också på att även om du lyckas lura ögat(inte för att jag tror på det men...) så lär hon väl märka när inte sätet möter häcken i samma höjd som det brukar? eller ska du skynda dig att höja sitsen för henne?;-) |
|
|
HAHAHAHAHA Wallace, du ser till att denna klättrar FORT på listan över "Roligaste trådar"! :-))))))) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Godkväll Då var det dags för en kort status. Följande har nu hänt sedan sist. Hämtade lilla flickan på dagis och begav mig hemåt. Noterade att det låg en avi från posten...oooops där kom den rackarns familj dödaren och vägbuletestaren. Begav mig ner till posten med lilla tjejen (ca 3år). - vart ska vi pappa frågade hon. - Vi ska ner och hämta lite delar till bilen, men du får inget säga till Mamma informerade jag (mycket pedagogiskt). När vi kommit hem var min kära fru redan hemma, det första ungen får ur sig: MAMMA, MAMMA!!! Pappa och jag har köpt delar till bilen, eller hur Pappa. Varpå min Fru givetvis undrade vad det var vi köpt....doft granar för 2000 spänn!!! tjena.... Jaha då var det kört att försöka gömma den kartongen. Fas 1 är alltså avklarad. Nu är jag riktigt nära avgrundens brant om jag fortsätter. PS. Jag oxå beställt nya, fräcka, snygga, sportigare, greppigare och bredare däck till bilen för en onödigt stor klump pengar.... DS. |
|
|
Vi håller tummarna! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Alla BMW-tokar står bakom dig!! ;) __ Länk |
|
|
"PS. Jag oxå beställt nya, fräcka, snygga, sportigare, greppigare och bredare däck till bilen för en onödigt stor klump pengar.... DS." Du leker med döden Wallace ;-) Heheh...det är kul att det skrivs i tråden med stor humor. Skrattar gott åt inläggen =) Skoj! Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
-->Wallace..allt är bara en fråga om att vara taktisk. Sänk bilen och när hon får se den första gången så förklarar du lite pedagogiskt att alla bilar är tillverkade så att när man sätter sig i dem så ska fjädrarna sjunka ihop så att bilen kommer ner till den "normala" nivå den ska ha när den framförs på vägen. Sedan förklarar du att eftersom hon har så smärt och fin kropp utan nåt uns av fett på, så kommer aldrig bilen ner till sin normala nivå när hon kört den och därigenom så kommer inte dess vägenskaper till sin fulla rätt. Hon tar det säkert som en komplimang och blir säkert så smickrad att hon med glädje kommer att "köpa" ombyggnaden. Skulle hon sedan köra över t.ex en vägbula och underredet tar i så tar hon det som att hon gått upp i vikt och vågar därför inte säga något om det. Efter det så tar hon det säkert lite extra försiktigt över ojämnheter för att inte återigen bli påmind om sin förmodade viktökning... |
|
Bimmer7er |
Hallo, Problemet är nog att ni blandar in era tanter för mycket i era BMW's redan från början. Ok, jag förstår att man har en bil gemensamt av ekonomiska skäl, men att ha en fin småstylad BMW tillsammans med sin tjej/fru = trouble. /// Bimmer7er ______________ Länk |
|
"Sedan förklarar du att eftersom hon har så smärt och fin kropp utan nåt uns av fett på, så kommer aldrig bilen ner till sin normala nivå när hon kört den och därigenom så kommer inte dess vägenskaper till sin fulla rätt. " HAHAHAHAHAHAHA, LOL, ROTFLMAO, etc :-DDDDD Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.