|
|
|
|---|---|
|
huvudbromscylinder till 750 ska tydligen passa på m535i är det nån som är bombsäker innan jag köper en mvh lappen | |
|
en följdfråga i samma kölvatten, är det samma huvudbromscylinder till 750 med 4 kolvs ok som dom andra? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
mag |
Sök så hittar du en heldel om ämnet. Den passar rakt av om det är samma märke på bromsarna (tror det ska vara ATE) . Tror också att 750 med 4-kolvs oken har denna bla. rekomenderar denna uppgradering starkt med 540 skivor/ok bak och 750 ok/skivorna fram samt 750cylindern. Tänk på att det inte duger med 14" resevhjul efter byte, utan minst 15" plåtfälg. |
|
Någon som har lite kunskap om detta? Gjorde vid bromsarna nyligen (uppgradera till 540 bromsar bak,stålomspunnet,nya sportskivor,nya belägg och fräsch vätska) och skulle montera dit en huvudbromscylinder från en E32 750. Dom om min förvåning när den inte fick plats på grund av ABS klumpen ; ( Ser dom olika ut rent fysiskt dom 2 huvudbromscylindrarna som finns till E32 750? Någon som har bytt på sin E34 och isåfall vill berätta hur fasiken ni gjorde... Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
Paap Reeder |
Hej! Är "dödssäker" på = samma bromsservocylinder samt huvudbromscylinder på min 750 / E 32 och min M535 / E 28. Har original 4-kolvsok (Autobahnpaketet) på 750:ian. MVH /// Paap R |
|
Paap Nej det är inte samma, men dom ser rellativt likartade ut. Kolla på L-Å sida.. Länk längs ner så ser du skillnaden på huvudcylindrarna. 750an är lite större så att säga. Johan...KASTA ABS KLUMPEN! Men det kan inte vara sååå mkt som det tar i, så mkt större är inte den huvudcylindern. Kan man inte flytta den klumpen dom mm som behövs för att få dit den? /Pelle |
|
|
Som jag kan se det så snackar vi inte millimeter och absklumpen flyttar du inte i ett nafs... Jag tillhör dom som uppskattar ABS i 99.9% av alla fall så att kasta klumpen går bort... men jag är med på vad du tänker Pelle. Någon som löst detta och fler tips? Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
|
Enligt ETK är det samma huvudbromscylinder (artnr 34 31 1 156 643) på alla 750, oavsett bromok. Samma huvudbromscylinder sitter även på övriga E32 tillverkade före 3/88. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
Hej Pelle! OK huvudbromscylindern får jag ge mig på ty den har jag inte bytt och vid en första anblick såg de då lika ut, men däremot servocylindrarna är identiska ty jag har bytt från E 28:an. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.