|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Tycker han inte varvar alls innan han växlar första gången och det är då C5:an försvinner. Med tanke på att de har snarlik effekt och liknande vikt så är uppenbart att det är förarrelaterat OM inte C5:an var trimmad. |
|
|
johann, ja man kan vinkla det hur man vill men faktum är att vetten drar ifrån hela tiden till inbromsning. |
|
|
Är ju för fasen bara att kolla på testresultat från tidningar, C5:an är långsammare i alla segement och har lägre (oreglerad) toppfart. Plocka fram en original C5 så skall jag bevisa det också. ;) |
|
| Vad kör du 402 m på....? | |
|
Ske nämligen ev. ner till STHLM vecka 19...om så blir fallet så kan jag nog ordna så att jag kör ner en vetten -01 som endast har effektsystem (har väl du också, eller ?). Den körde jag på 13 blankt i Piteå i sommras. Jag ställer gärna upp mot dig. / Nike |
|
| Snabbare än en Evo 6 och det med gatdäck... | |
| Ja men en Evo 6 är ju inga problem :) Inte på 402 m på 201 kan det däremot blir värre.... | |
|
Jag ställer gärna upp men då är inte min bil original längre. Kan vara kul ändå :) |
|
| Rörande Evo6:an tog jag den på 201 m också :) | |
| Det finns ju en icke original C5:a att tillgå också ;-) | |
|
Ja helt klart, men blir det för mycket trim så tar jag Lingenfeltern :) / Nike |
|
|
Johann, Det är mycket bra däremot, fixar inte en c5:a. Flåklypa, Ja menar det :))) / Nike |
|
|
NikeC, Tror inte det går att trimma en M3:a så mkt ens om man vågade. |
|
|
johann, Näe behövs nog mer kubik då skulle jag tro.... |
|
| NikeC, OK otur för honom :) | |
|
Här är en till film då en BMW får pisk av en C5 ;) Länk |
|
|
Den m3 hade inte mycket att säga till om! Ser nästan ut som om han gasade något tidigare, men visst växlade han lite väl tidigt också . Vad det gäller m5-an, är det så konstigt att c5-an är snabbare? Ganska lika vikt-effekt men luftmotståndet måste va till vettens fördel? |
|
| M 3: Njae, snarare att M5 hade toppfartsspärr. En M5 dödar en C5 i dom hastigheterna. Inte mycket som sätter emot M5 i 250+ km/h. | |
| Johann, du kan få testa mot min c5a. Dock inte med mig bakom ratten eftersom jag är duktigt kass på att köra bana seriöst. Ej original vette kan ju tilläggas :-) Original vette mot original m3 e46 är jämt, extremt jämt. Här är förarmaterial och inte minst däckval helt avgörande. | |
|
C5R, Gärna, vi kan ta det på Ringen jag är där den 13-16 Juni. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.