|
|
|
|---|---|
|
Undrar bara om det verktyget som man använder vid byte av spindellederna (på en BMW 325:a 1993) är anpassat för endast BMW:s spindelleder eller om man kan använda ett annat verktyg för byte, av andra bilfabrikat? tack på förhand jova 325:an | |
|
Om du menar den där "gaffeln" så lär den nog fungera på andra märken också. Step on it! |
|
|
det är bara att köra med universal! har köpt två stycken spindelleder, var på besiktning igår! Yttre spindelled x2 glapp! ---------------------- King of the road |
|
| Hej,jag lämnade in min på BMWi skärholmen,de bytte båda sidor för 1500 inkl material...så slipper man svära en massa... | |
|
Bytte min främre högra själv.. Vilken menar du.. verktyg för att pressa ur / in leden i länkarmen eller för att trycka bort själv hjuldelen(lager skiva osv) från spindelleden? tog någon timmes svårande att få i ny spindelled i länkarmen på plats men gick tillslut med ett Biltema pressverktyg. fick pensionera verktyget efteråt.. inte rått att göra så men det går.. annars kan man plocka loss länkarmen och använda en press för att få in den.. tar ca 5 - 15 tons tryck.. (om jag minns rätt.) |
|
|
Lotuz jag syftar på verktyget för att pressa ur/in leden i länkarmen ja! Har en kompis som är skitduktig på att fixa spindelleder o dyl, jag behöver bara köpa spindellederna ingen arbetskostnad!!!! Sen behövs väl bara en hjulinställning eller????? 325:an |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.