|
|
|
|---|---|
|
Hur får man rent gummimattorna i bilen lättast? Jag vill få dem svarta, inte grå som de är nu. Har provat med armor all, men det går ju åt så mycket + att de blir som en isbana. Tips tack ;) Länk | |
| Avfettning och högtryck. | |
|
Pröva något från Meguiar? Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
Asken (AutoPower) |
Avfettning plus högtryck och låt torka. Duscha sen två tre dusch på gummimattan på långt avstånd. Mer behövs in te för showroom finish. Slitna matttor kan inte bli fräscha på annat sätt än att köpa nya dock... Asken |
|
Tackar..testar askens tips, alltid säkert ;) Länk |
|
|
Det blev inte bra alls ;( Länk |
|
|
Tja, Jag tvättade mina med avfettning + högtryck. Lät dem torka sedan hade jag på Lahega vinylpolish med en mjuk svamp. Torkade sedan av med en trasa, det blev som nytt. Det som är viktigt är att du är att du verkligen kör med svampen i alla skåror i mattan... MVH |
|
|
Jag kör med grovrent och högtryck men grovren är dock inte så lätt och få tag på har jag fått för mig =) men jävlar vad skiten rinner bort ... Mvh Teres =) |
|
|
Jag kör mina gummimattor i badkaret med diskborste + rengöringsmedel (diskmedel, avfettning eller annat till hands) och hänger dem på tork sedan. Brukar bli hyffsat :-) Om dina mattor är gråblekta får du nog köpa nya... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
| ett annat tips är att första köra avfettning och högtryck som måga sa, sedan efteråt ta vatten och avfettning eller nått annat starkt och skrubba med en rotborste blir väldigt bra faktiskt! | |
|
En kompis testade att gno in mattorna i sin e39:a med Armor All, dom blev som nya, så det ska jag testa också. Fredrik |
|
| Är det någon som testat däckglans på mattorna? | |
|
baloo1, Jag testade det på mattorna i min gamla Volvo...rekomenderas INTE! De blev glansiga och hala som satan. Man höll på att trilla omkull när man skulle kliva ur bilen :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Haha, tur att du sa det nofx16. Hade nog testat annars. | |
| vart kan man köpa nya mattor? | |
|
318iZerd: Närmaste BMW-handlare är ett hett tips! Jag brukar använda en skrubborste för att tvätta gummimattorna i vår E39 520iT, fungerar rätt bra. Det svåra är dock att få riktigt rent i de nedsänkta "kvadrater" som finns i mattan, har provat med avfettning och högtryck, men det blev inte riktigt bra. Ska testa med avfettning och högtryck i en GDS-hall istället, tror det är för lågt tryck i den vi har hemma så all smuts försvinner inte. Det luktade avfettning i bilen en vecka efter förra gången :/ ///M |
|
| Jag kör alltid mina gummimattor på vintern med först ögtryck och sen en rotborste och skrubba med grönsåpa, då blir de rena och doftar fräscht. Tycker det inte är så ofta jag behöver göra på detta sätt, så fort de blir skitiga spolar jag mattorna med ljummet vatten och högtryck, då blir de rena av bara det. Använder bara gummimattorna på vintern. | |
|
mina ska nog skrubbas imorgon ;) avfettning,högtryck,svamp,avspolning, sen får de räcka! |
|
|
Jag körde avfettning+högtryck och därefter fyra (!) putsningar med diskmedel och borste och ändå är mina grå i fördjupngarna... missfärgat? ___________________ Don't fuck with another man's automobile. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
CRC So easy är outständing för allt gummi däcksidor och gummimattor. lite eftertorkning på gummimattorna och de blir som nya. ///MVH Hasso Länk |
cramo |
Börja med avfettning sen skrubba med en fälgborste(lite hårdare borst)för att komma ner i rutorna sen spola med högtryck så brukar det bli bra |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.