AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
616

BMW:s Original Försäkring

någon som vet on det är ett en bra försäkring och om dom bara andvänder orginal delar vid en krock??
gäller den också importbilar?
Scheckheft
Hej, har min bil försäkrat hos dem. Har iof inte krockat men BMW originaldelar ska användas vid reparation, även importbilar. I mitt fall blev BMW:s originalförsäkring också den mest prisvärda försäkringen. Det som skulle göras innan helförsäkringen tecknades var märkning av rutor + kontroll av nyckar av aukt. BMW verkstad. Gäller importbilar. Men som alltid: ring runt till många bolag och jämför.

/Scheckheft

Länk
Bmw orginal är IFs dotter bolag ( t.o.m. med 523iAT DYRARE än IF....)
Det blev Aktsam istället ( ägt av trygghansa ca 1000:- lägre än BMW orginal....)

Så enda BMW dög till var att ha bilen 6 månader för 900:- som pröva på försäkring

BMW orginal delar?!?! tror ni själv på det?? läs vilkoren: " Bilen skall repareras av oss anvisad verkstad".....
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Jag kollade med dom när jag bytte bil. Priset jag fick var rent oförskämt. skulle ha över 24 000:-/år för min 320 d. Jag bor i lägenhet i Norrköping har haft körkort i 8 år och egen bil i 4 år, aldrig någon skada. Vad som ligger mig i fatet är att jag var av med körkortet för ett år sedan och då räknar de flesta försäkringsbolag detta som om man har ett färskt körkort. Försäkrade bilen i trygg-hansa där jag haft försäkringen tidigare till mindre än halva kostnaden.
Hade prova på fsg hos BMW original också. Efter provtiden slut fick jag ett förslag som lät ganska ok ända tills jag upptäckte att körsträckan var begränsad. Den infon stod på baksidan av offerten!

Det blev Lf istället och jag kollade med dem om jag kunde lämna in bilen på en BMW verkstad om en skada inträffade. De har ett antal verkstäder som man får välja mellan däribland flera BMW-verkstäder.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Fick också en offert från BMW orignalförsäkringar strax efter jag tecknat hos If. Dom var ca 1500kr dyrare per år än If.

Om dom nu ägs av If så tycker man ju att dom kunde erbjuda lägre premier på BMW än If gör.

En gång i tiden när jag körde Vo--o så var Volvia det klart billigaste alternativet och det självklara valet. Har däremot svårt att se någon fördel med att välja BMW originalförsäkring om dom inte justerar sina premier.

BMWCS #5157
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.