|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kroma lamphuset det som är svart på e36 är det någon som vet var samt vad det kan kosta ! Mvh/ Daniel Länk (såld) | |
|
testa chrome+ effektlack. Kolla på www.ado.se ...BMWLundqvist.... |
|
|
Ja bra sida men det känns lite onödigt att lägga ut 5800 kr på ett helt kit när man bara ska croma lamphuset var kan man lämna in sakerna någon måste ha gjort detta !? Mvh/ Daniel Länk (såld) |
|
Scheckheft |
Hej, du kan göra detta själv. Gjorde jobbet på min E 38. Lackerade fyra varv innan jag blev nöjd. Visst går det och jag tycker att blev riktigt bra. Länk Bilder på arbetet av en annan E 38. Lycka till /Scheckheft ______________ Länk |
|
vilken färg använde du var kan man köpa den 1 komponets eller 2 ? Mvh/ Daniel Länk (såld) |
|
|
Har en flaska på ca 0,4L som jag köpt där för ca 1000:- Ska räcka till 4-6 fälgar. Först ska man lacka med höglank svart och sen denna effektlack (1k) i tunna lager, därefter klarlacka för högre stryktålighet. ...BMWLundqvist.... |
|
|
ja jag ska bara lack lamp husen !!! men det måste finns någonstans där man kan lämna in det !? Mvh/ Daniel Länk (såld) |
|
|
hur bra blir det om man köper crome spray a:100 kr enkomponetsfärg !!! det ska bara sitta i lamphusen undrar hur mycket det kommer att märkas ! Mvh/ Daniel Länk (såld) |
|
|
Kolla med AMB! Jag vet till exempel att de är de som har gjort de metallöverdragna ishockeyhjälmarna som ibland har figurerat på vinnande ishockeylag i allsvenskan mm. Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vet ej hur bra det blir,,, har inte testat än ...BMWLundqvist.... |
|
|
ÄR det ingen som känner till en firma som kromar plast??!! Om man måste göra det själv, vilken spray kan användas? ingen menar inte någon dyr sats, utan vanlig spray. |
|
|
Detta är vad jag hört den enda firman i sverige som kromar plast: BodyCote i Anderstorp, 0371-58 71 50. Men plasten måste vara av typen opigmenterad ABS och ny, Kromet fastnar inte på gammal eller färgad plast. Ett annat problem är att firman helst inte jobbar med privatpersoner. Har man endast några få detaljer kan det bli dyrt. Det kostar 1000kr för ett "inlägg"(fler detaljer kan få plats) och då tillkommer kostnad för fixturer(som detaljerna måste fästas i). Det skall finnas en firma som utför en annan typ av ytbehandling, dock inte lika blank och hållbar: AMB i Broakulla. Hittar tyvärr inte denna. |
|
|
Det finns en metod som heter G-chrome eller nåt. Kolla www.weko.se vid sidan om designerkondomer så kan dem även kroma plast. jag har sänt förfrågan om deras tjänster på email men har inte fått något svar på snart en vecka... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Elhe, klicka på länken som jag bifogade! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack Johan B! Missade din länk tidigare. AMB verkar vara precis det företag jag letade efter! Jag skall undersöka om det går att "kroma"-om halvljusreflektorer. Återkommer om detta! |
|
| Att kroma plast på riktigt sätt är väl omöjligt, men det går ju alltid att lämna in lysena till en motivlackare så lackar han med kromfärg. Kolla Länk Där har jag lackat min gokarthjälm. Han är duktig på det där... | |
|
Jag bor 500 meter från AMB och har varit där lite....ser otroligt enkelt ut när dom doppar ner sakerna i olika bad och sen är dom kromade!!!Du kan ju testa och skicka ett mail dom vet ja.... /Ricke BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.