AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.845

Lånebil vid garantireparation

Sida 2 av 2
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Stout,

Bara på dem! Det lönar sig att gapa och skrika, bevisat ännu en gång. Dock pinsamt och ruttet av BMW att man som kund ens ska behöva PÅPEKA sådant här för dem!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
det skulle vara häftigt med en m-modell som lånebil...

"Live fast, die old"
-från Volvoreklamen
Turbo ace
kul att det ordnade sig.Handtaget är vanligt på bilarna ska gå att få ut på goodwill i samband med repration men det är inte många verkstäder som försöker eftersom dom tycker att det är för mycket pappers arbete!!!!!!!!!!!
Zafiro
jag vet en som väntar på sin M3:a, han har precis sålt sin 528i och har fått låna en 325i -01 tills han får sin M3.
Zafiro:
Verkstad och försäljning, av bilar är helt skillda konton hos bilfirmor.
.. de får in mer pengar via försäljning än garanti jobb.
Därav låne bil..

Turbo ace ... vi syns på måndag.. trevlig helg..

Micke.. Länk
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Bilen är tillbaka i min ägo. Jag frågade om de bytte handtaget. Ja sa killen vid disken. När jag sedan tittar så ser jag att mitt gamla handtag sitter på, skitigt, och dant om man jämnför med luckan i övrigt. Dessutom så verkar det som om de bara tryckt dit det för den svarta plastlisten där skyltbelysningen sitter är det glapp i och man ser att den inte är ordentligt ditsatt. Petitesser... jag vet.
Är inte säker men tror att de lyckats göra en centimeter lång spricka i lyktglaset på luckan också. Men ska låta det vara osagt för jag är inte helt hundra på det.

Men när sånt här händer så har jag en benägenhet att bli överkritisk och väldigt.....väldigt negativ. Tycker inte att jobbet var bra gjort, luckan är omlackad men feta fingeravtryck på hela insidan av luckan. Troligtvis har de haft så bråttom att de inte ens hann torka av den. Nä nu får jag sluta... Man blir bara mer besviken när man diskuterar det.

EOT

Quote: Numera även synonym med golvlampan Skyar från Ikea :-)
Nu är det väl bara att flytta till lite bättre verkstad,,
Skulle då aldrig låta dem ta i min bil igen..
Du är välkommen upp till Norköping,,, Tyvärr så är det ju lite långt
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Hmmm ser nu efter ett par dagars körning att luckan inte passar klockrent. Lack är avskavd på ett område ner till. En typisk material mot material "gnuggning". Ska checka om det är listen eller något annat. Men det är bara på ett ställe ca 5x1 cm där det skaver.
Åk tillbaka.... Klaga... Och säg,, gör oommm jobbet...
he
221
henrico
318i touring -02 (E46)
Intressant diskussion!
Ska själv snart lämna in min bil för byte av baklucka... BMW har godkänt byte av lucka på garantin - utan att titta på bilen! Är det normalt eller kan man vänta sig ett bakslag om de anser att det är "för lite rost" eller liknande?

-- Stjärnan sitter under huven --
Or
14
Original Geezer
320I Sedan -99
Hittad lite rost på min bil för ett tag sedan (huv, höger framdörr + baklucka). Var nere hos Novation här i Uppsala och dom sa att det skulle gå på garantin. Han som kollade på bilen sa att han trodde att det skulle ta max en vecka att fixa från det att jag lämnade in bilen. So far so good!
Var och lämnade in bilen idag (tisdag kl. 07.00) hos Wennmans Plåt som gör jobbet åt Novation. När jag frågade killen i kundmottagningen om hur lång tid det skulle ta så sa han att jag skulle få tillbaka bilen i mitten/slutet av nästa vecka. Det skulle alltså enligt honom ta mellan 7 till 9 arbetsdagar att fixa rosten.
Ringde till Novation för att höra mig för angående lånebil och fick till svar att det var mitt eget ansvar att planera in verkstadsbesöket under en period när jag kunde avvara bilen ett tag!!! Skall tillägga att det var samma man jag pratade med idag som kollade på min bil och sa att det skulle ta max en vecka.

dominik >>
Vem hos Novation är det du har pratat med angående lånebil?
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
original geezer: syna din bil NOGA när du får tillbaka dnefrån wennmans... jag hade min M3 inne där efter ett stöld försök. Deras arbete var under all kritik.
Min bil ahde lackrester på listen runt dörren.
jag fick en ruta utan toning upptill fast jag bett om en med.
bilen hade rullat FLERA mil under tiden den var inlämnad.
10 mil efter att jag hämtade ut den tog kopplingen slut. (svinkörd av wennmans!?)

/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.