|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
ÅKte iväg med bilen till Förenade Bil tidigt i morse och lämnade in den för få den fixad på rostskyddsgaranting, ny baklucka. Jag blev lite förvånad då de sa att bilen är klar på fredag. 5 dagar. Undrar hur många dagar den ska stå orörd? I vilket fall som helst har jag ingen bil att köra nu och undrar om någon fått möjligheten att låna bil av BMW under tiden de har den? Frågade verkstaden och man kunde ta det via försäkringen eftersom jag har plusförsäkring på TH men han svarade att eftersom det är en garantirep. så går det inte. Men jag glömde att fråga om BMW själv tillahandahåller lånebilar. | |
|
Jag har alltid fått en låne bil då det har behövts på bmw. iofs så har jag bara känningar av Skärholmen?/Kalmar. -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
| Dom trevliga och alltid lika tillmötesgående på BMW i Kristianstad brukar låna ut sin Rover 75 TDi utan gnat, hittils utan att ta betalt av mig... | |
Svärd |
BMW på Gotland får man lånebil för 175:-/dygn enligt en skylt i butiken. Har aldrig lånat så jag vet inte vad man får för bil... //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också... |
wowe |
Jag fick låna en bil idag när jag gjorde Inspektion 2 på min bil +på torsdag när jag har ett litet återbesök för en reservdel som dem inte hade hemma. Det kallar jag service ! Pulssons bil i Helsingborg BMW 4EVER |
Asken (AutoPower) |
JAg får lånebil vid oljeservice eller inspektion. Annars kunde nog din stilleståndförsäkring på th gälla hör efter med dom. BMWs rostskyddsgaranti lämnar ingen ersättning från BMW centralt till en verkstads lokala lånebil mig veterligen. Mvh Asken |
|
Du får gärna vara med någon gång då jag byter baklucka på E-39 Touring. Måste bara säga at det är ett j... pill o skit jobb. Men visst,, en vecka tar det inte. Har du dessutom takvinge som är limmad kan saker ting gå väldigt fel. (lacka om en vinge går inte på en dag + att rutan skall limmas om) Verkstan borde däremot ha tagit din färgkod då du visade upp bilen, och haft luckan lackad o klar då du lämnade in bilen. Då hade fått den samma dag. Brukar själv lägga till en dag extra gent emot vad jobbet kräver. (det är inte alla dagar jobben flyter) Då blir kunden oftast lite gladare när man ringer en dag tidigare och säger att bilen är klar. Kanske lite dålig planering av den verkstaden. Men lånebil är faktikt något som irriterar mig, när kunderna kräver det. Tänk då på hur många låne bilar vi skulle få ha på firmorna, vi har ju inte bara en bil inne per dag. |
|
|
Har alltid fått gratis lånebil hos Novation i Uppsala när jag var inne för garantireparationer. Personalen på deras serviceavdelning är otroligt serviceminded och tillmötesgående. /D |
|
|
Förgaranti jobb borde man få lånebil då det inte är något som kunden inte ska förutse vid köp av bilen. Man ska ju bli ersatt när ett fel i varan föreligger. Bara en reflektion.... "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
| B10Alpina: Bmw Kristianstad tänket lite längre med min lucka, dom har beställt ny lucka som skall lackas och ringer mig när den är lackad och klar... känns liksom lite effektivare än att ha bilen stå till ingen nytta meden man kladdar färg på luckan | |
|
Pratade med Förenade Bil Aspögatan Plåt och killen jag pratade sa "VI har inga lånebilar, vi är iskalla på den punkten" men rekommederade mig att hyra en bil på Statoil!. Jag frågade om det verkligen ska ta en hel arbetsvecka för att få arbetet utfört och han svarade att de är känsliga med färgskillnader på lacken. Och jag kan få den tidigast torsdag efermiddag. Sanslöst. Nu har man väl stressat upp dem så att det blir ett halvdant jobb utfört i och med att de minskade ner arbetstiden en dag. När det gäller bilförsäkring så gäller inte garantiåtaganden för att få till stilleståndsförsäkringen. |
|
|
Stout: Tror inte du får ett sämre jobb bara för dina funderingar kring lånebil,, Mannen/Kvinna du pratade med gör garanterat inte jobbet själv. Och man är noga med att utföra bra jobb, man vill absolut inte höra klagomål från kund, i alla fall inte jag :) Och det där med färgskillnad var ett svepskäl, BMW har så otroligt bra färg på original, och din bil är relativt ny. Så färgskillnad är väldigt ovanligt,, Vana lackare vet vad som krävs. Tror inte du behöver vara orolig över resultatet.. Skriv gärna om hur resultatet. |
|
| Men du som vet B10: När man för tillbaka en ny lucka sen då, är den "ugnshärdad/torkad" så den går att gnugga till omedelbart eller skall man liksom med annat vänta nån månad?? | |
|
Ny lackade saker går alltid genom ugnen. Men lackskydda ska man inte göra de första två månaderna, thinret måste kunna dunsta först, gör man det för tidigt kan man få små blåsor i klarlacken. Men lacken blir givetvis hårdare under den första månaden. |
|
|
B10Alpina. Det var lite sarkasm när jag skrev att de skulle göra ett halvdant jobb :-) Numera även synonym med golvlampan Skyar :-) |
|
|
Följetongen fortsätter.... RIngde plåtverkstan i dag och förhörde mig om bilen var färdig nu efter 4 dagar. Men ikke sa nicke. Det är känsligt med silverlack och blir det fel, vem ska betala då? Frågar han mig. BMW såklart svarar jag. "Nä, lackeraren gör inte om jobbet en gång till, så det får ta den tid det tar". Är detta normalt? Numera även synonym med golvlampan Skyar :-) |
|
|
Det var det djävligaste jag hört!! Visst är silver en väldigt svår färg att få till, men jag blir förbannad på den lackaren som inte tar ansvar för sitt jobb och uppgift. Om nu inte denna lackare kan få till färgen så ska han nog byta yrke. Vilket fall som helst så kan du kräva en omlackering,, I rätt färg. Tex, om man skall byta en framskärm i silver, så kan man få lacka både huv och dörr. Just därför att färgen är svår, men detta kallas meryta. Och detta gör man just för att trolla bort nyans skillnaden. det är bara att de får fortsätta tills resultatet blir bra. Annars får de väl anlita en annan lackare. Skrik högt.... Djävligt högt... |
|
Turbo ace |
Hälsa förenade bil att dom e ena riktiga klåpare eftersom dom inte verkar ha koll på sin bokning.När fick du klart med verkstan om när dom skulle göra jobbet? Garanterat inte dan innan du skulle lämna in bilen så dom har haft både tid att beställa hem luckan och få den målad.Dessutom e det oftast inga problem att få en lack att stämma när det e så få lackade ytor som angränsar till luckan.Men det största fråge tecknet e iallafall varför dom skall ha en hel vecka på sig att byta lucka.Måste ju hinna att riva bakluckan innan lunch och få iväg bilen och luckan till lack samma dag om dom nu behöver mer yta.skumt att du inte fick låna bil.Hälsningar bmw plåtis |
|
De kontaktade mig i början på mars och sa att jag skulle lämna in bilen tidigt den 7 april, så tidigt det gick att komma på morgonen. Kan bara konstatera att jag är synnerligen otillfredställd med förfarandet och ska ta en ordentlig syning på baklucka innan jag lämnar Förenade Bil. Har också hört exempel på att vissa blivit debiterade pga utbytta delar eller extra arbetskostnad som orsakats kring omständigheter på utfört arbete. Jag väntar bara på att jag ska få en räkning på någonting också. Men är det ett garantijobb så är det. Och oförutsedda utgifter får de kontakta ägearen om och diskutera innan de utför jobbet. Återkommer..... Numera även synonym med golvlampan Skyar :-) |
|
|
Såja... Där kom samtalet. Kl 07.49 ringer Förenade Bil mig och säger att de håller på att byta baklucka. Femte dagen efter det att jag lämnade in bilen. De förklarar att låshantaget som sitter i bakluckan på min bil sitter fast och att skruvarna är ärgade. Killen säger också att BMW inte tar på sig kostnaden utan jag får betala 360:- + arbetskostnad. Pyttsan säger jag inte f-n ska jag betala en garantireparation! "Jag håller fullständigt med dig" säger han på andra sidan luren. Jag ber att få telefonnummer till ansvarig för detta och får ett nummer till BMW Group i Stockholm. Det är upptaget där nu men sista ordet är inte sagt. Detta är rent patetiskt och jag får svallkänslor att överge min BMW. Helt vansinningt agerat av BMW Group som är småsnåla och giriga. Av rent principiella skäl kommer jag att gå ut offentligt med detta om jag inte får rätt och BMW Group kommer att inse att det är fel person de konfronteras mot. Det kommer att kosta dem långtöver kostnaden för ett nytt handtag i Goodwill och potensiella kunder. Sista ordet är inte sagt och följetongen fortsätter.... Quote: Numera även synonym med golvlampan Skyar från Ikea :-) |
|
|
Så fick jag då tag i kontaktpersonen på BMW Group som ursäktade sig så mycket för det inträffade och naturligtvis så står BMW Group för alla extrakostnader som innefattar garantireparationen. Quote: Numera även synonym med golvlampan Skyar från Ikea :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.