AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
326

Tittanfattningar framlysen E46

pe
35
pege99
320i Touring E46-00
Nån som har monterat dit sådana? Tänkte ifall de va klurigt så att man måste låta BMW göra de. Ser de snyggt ut eller märker man dom inte när dom sitter där. Nån som har sådana??
De är inte så svårt, tids åtgång ca 1 timme. titta på www.e46fanatics.com för full info om montering.
Dessutom följer en alldeles utmärkt beskrivning med när du köper dem.
Jag mailar dig en bild på hur de ser ut på min bil.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Pege99:
Det är inte svårt, precis som Wendtan skrev. Beskrivningen som följer med är bra, men brister på en punkt:

Se till att ha en tom tank till spolarvätskan, om du inte vill ha allt på garagegolvet.

Ang. utseendet med dessa så lyfter det fronten. Jag tyckte klart att det var värt de få hundralappar som det kostade.

Har du frågor, maila gärna!

MVH
Tobias
Tobias.Vikberg@skf.com
pe
35
pege99
320i Touring E46-00
Tack för svaren! Ska ner imorgon å beställa
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Om BMW Group Göteborg gör jobbet så kostar det 1400 inkl infattningar, övrigt material, arbete och moms.
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Inte värt 1400 att låta dem göra jobbat.
Det tar för den händige max 1-2 timmar... om man inte gjort det tidigare. Behövs inte några verktyg utöver en tjejs verktygslåda (=inget)!

Beställ pege, sedan är det bara att avsätta en vardagskväll så är det löst!

MVH
Tobias
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Det angivna priset inkluderar naturligtvis själva infattningarna, så besparingen för den som t.ex. ändå ska serva bilen eller prioriterar sin tid annorlunda är inte riktigt så stor. Infattningarna låg på 700 plus tillsatsmaterial (spolarvätska? Se i så fall till att åka dit med tanken tom?) om 70 kr.
Om man har familj bör återstående arbetskostnad om 630 blygsamma kr vägas mot vad familjen tycker att man bör avsätta kvällar o helger till... Själv unnar jag mig att leja bort så mycket som möjligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.