|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Jag har letat runt på forumet efter lite svar, men antingen är jag korkad eller så hittar jag inte. Vad jag letar efter är vilka garantier som gäller på en import bil i Sverige. Jag har hittat en nästan ny BMW (2002-10, 800mil) som jag är våldsamt sugen på. Om jag förstått det hela rätt så tappar jag nybilsgarantin och köper därför EuroPlus garanti. Sedan läste jag någonstans att fabriksgarantin gäller (1år) även på en import,,dvs fabriksfel måste BMW-sverige åta sig även på importer. Kan någon bekräfta eller dementera detta ? Tackar Live to ride | |
|
Det ska ju vara så att BMW fabriken(BMW Tyskland) ska stå för fabrikationsfelen oavsett(nästan) var i världen du har bilen, detta får BMW Sverige ta upp med BMW Tyskland. Du tappar ju iofs vagnskadegarantin vilket gör att du får en ganska mycket dyrare försäkring, är faktiskt osäker på om det bara är Svensksålda som har fri service eller om även Tysksålda har det också. Europlusgarantin är ju aldrig fel. Antar att du ska köpa den av en BMWhandlare i Tyskland, då kan du ju alltid höra med dom hur det funkar. Se bara till att få det skriftligt....... Lycka till MVH Mr Skidmark SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :)) |
|
|
Tackar Skidmark Jag har snackat med handlaren där jag hittat en bil. Han påstår att det är 2 års nybil (i hela Europa) på den och därefter tar EuroPlus över. Bra förslag att få det skriftligt,,,skall försöka få honom sätta det på pränt. Det verkar som om svenska BMW inte resonerar på samma sätt som i BMW:s hemland Live to ride |
|
|
Hör med din närmsta bmw återförsäljare i sverige vad som gäller, e ganska säker på att fri service bara gäller svensksålda bilar. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
NP Hoppas du blir nöjd Lycka till MVH Mr Skidmark SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :)) |
|
|
Hej, Var bara observant på att administrationen med EuroPlus får du sköta själv och i vissa fall, tex på Bilcentralen i Sätra är de inte intresserade av att hjälpa dig över huvudtaget. Dock fungerar servicen med EuroPlus i München mycket bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.