AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
319

M3 vs. RS4 på Hockenheim

Så klart drar M3'an förbi i slutet av andra varvet:
Länk

/Wille
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ajajaj vad det gick! De var inte ledsna. Kunde blivit dyrt om någon hade gjort ett misstag. Såg ni vad Audin krängde förresten? Kändes som att M3:an kunde hålla en mycket rakare och stabilare linje i inbromsningarna och kurvorna. Frågan är dock vem som var snabbast i acceleration...

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
RS4:an kom ut i vätan och tappade greppet, men vi ser inte vad som händer i nästföljande kurva där RS4:an har innerspår....han kanske passerar igen där?

Det ser ut som att M3:an håller spåret bättre i kurvan, medan RS4:an är något snabbare rakt fram.

Kolla på RS4:ans regskylt....
Espen
Jo M3 kanske drar längsta strået efter många om och men...

MEN, det är en KOMBI den kör emot trots allt... hade jag haft pengarna så hade jag satsat på RS4... varför inte jämföra en 3** Touring med M3 motor mot RS4:an? Det hade jag gillat mer!

Cred till Audin som gav M3:an en match!

-Eppe-
Born 2xlr8
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Jag tycker att sådana här jamförelser och diskussioner angående vilken bil som är bäst haltar då man inte vet om de är modifierade. Dessutom är det ju högst personligt om vad man tycker och vem som sitter bakom ratten.
Det räcker ju liksom med ett litet chip så får man hygglig extraknuff i turbobilarna, oavsett om det är en kombi eller ej ;-)

Jag ser det bara som en rolig film att reta audipolarna med...

//Erik//
Espen
Jo jag kommer självklart retas lite jag med...
MEN jag gillar inte jämförelsen bara, det betyder inte att jag vill ha en lång diskution om vilken som är bäst!

-Eppe-
Born 2xlr8
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Då hjälps vi åt att förnedra Audi-ägare över hala landet ;-)

//Erik//
Espen
Gärna för mig!!! =) Min gamle far och svärfar är båda S4 (-00,-01) ägare så... jag mobbas mycket varje dag! =)

-Eppe-
Born 2xlr8
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
En polare köpte 100 Avant 2,7 och saknar sin 735:a som bara den...

//Erik//
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.