AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
556

Bromsbelägg E39

dswe
Då var det dax att byta bromsbeläggen både fram och bak!

Var i telefonkontakt med min lokala bmwhandlare idag och fick då prisuppgiften fram: 714:- och bak 810:- utan givarna.

Jämförde denna prisuppgift med mekonomens priser där de hade en billigare variant för 558:- fram och 404:- bak samt en dyrare texter för 744:- fram och 500:- bak

Någon som har några erfarenheter av mekonomens variant?? Tacksam för råd av vad man ska välja. Även på vilka mer ställen man kan inhandla bromar äv bättre kvalitet till ett hyggligt pris

Noteras kan att bmw orginals bakbromsar är dyrare än frambromsarna vilket inte är fallet då man tittar på mekonomens prider!!

Tack på förhand :)
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Hej dswe!

Bytte bromsbelägg bak på min förra månaden. Kollade oxå med BMW och de skulle ha 810 kr. Detta är ett rent ockerpris, hade köpt mina på mekonomen och jag inte hade hittat ett ännu bättre ställe, AB bildelar i Jkpg. Det var faktiskt ytterligare några kronor billigare, nu är jag sån så jag vill ju inte ha den billigaste skiten utan det måste vara bra grejor oxå. Som referens så vet jag att vår BMW-expert Rinaldo använder just dom här beläggen.

Det funkade utmärkt, passformen var klockren!
Så mitt råd är att du köper på Mekonomen(om du inte bor i Jkpg), de brukar ha bra grejor däremot skulle jag nog akta mig lite för Biltema för där kan kvalite´n skifta en del.

Det verkar mystiskt att de tog mer för bak än fram beläggen..?? Han måste ha kollat fel, fram skall vara rätt mycket dyrare än bak. Där jag köpte mina så var frambeläggen nästan dubbelt så dyra..

Lycka till
Fred

Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar..
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Textar eller Jurid är originalmonterat från fabrik på BMW så köper du dessa så kommer du nära "originalbelägg" som möjligt.
Det är en BMWstämpel som skiljer om dom inte glömt slipa bort den.
Fast prisnivån är ju den samma.
Och de håller ju länge ca 8000 mil så varför snåla??

Länk

///MVH Hasso
Länk

Jag har mekonomen belägg på min bil nu, aldrig mer det skriker som om det vore en sunkig 240.. Jag ringde och gnällde lite och fick då nya belägg ifrån dom men dom skriker lika mkt dom.. I morgon får bmw hem nya belägg och då är jag den som står och bankar på porten dit.

/ Andreas
dswe
Köpte du den billigare varianten hos mekonomen eller den dyrare textar varianten ?????
bi
88
biaggi
330xd Touring 02
F800 ST 07
jag byte mina belägg bak hos BeTe i Växjö, gick på 1400 med arbetet vilket inte är så jätte billigt (men köra Bmw är inte billigt), har testat kopior och har ingen positiv feedback från dom
Jag vet inte vilken variant jag köpte men dom kostade runt 600:-
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Snikvarianten kostar 558 spänn och Textarbeläggen 744 hade du valt dom så hade det funkat utan gnissel :)) Fast priset är likvärdigt med BMW.s ,produkten också så i det fallet spelar det ingen roll var du handlar.

///MVH Hasso
Länk

Okej då vet jag, hur som helst ska dom ersättas med borrade/slitsade skivor och tarox belägg..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.