|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken gäller går det att ta tex en 323:as motor och lyfta inden i en e28 ? Vad ska man tänka på och vad skiljer mellan fästen och dyligt....? Såg att det var en snubbe som satt in en sån i en 518 MVH / Peter | |
| Om man utgår från en 520 så går det säkert alldeles utmärkt eftersom motorerna är lika i grunden. Men att byta från 4:a till en 6:a ger säkert problem vid besiktningen. | |
| håller med wath. utgå isåfall bara från en 520i. | |
dalldall |
la en 323 motor från 79 i min 520 från 87 för ett tag sen,det enda jag fick göra var en ny skyddsplåt för svänghjulet. |
| Pete71. Du kan få köpa min 2.5 liters M20 från -87. Finns i Umeå. | |
| markkus, jag hade kanske gjort det om det inte var för att alla besparingar skall gå tll att komma i ordning med 535:an som står i garaget och väntar. Men jag skulle behöva lite smågrejjer om du har ? Behöver abs- sensorer till en 87:a samt yttre och mitten styrstag till 518:onnen... | |
| pete71: abs sensorer har jag, från en -87:a som sagt så det ska ju passa rätt över. | |
| markkus, jag har skickat ett mail! | |
|
Lånar denna tråden lite. Jag håller på o lägger ner en 323motor i min gamla 520. Det enda jag inte får till nu, är att få motorfästena o stämma överens med motorkuddarna. Motorfästena kommer inte tillräckligt långt bak. Har satt på 520ins fästen på 323motorn, då 323ans fästen inte alls stämde. Kardanen sitter nästintill på plats = motorn o låda sitter långt bak, men den går inte att sänka ner på fästena. Någon som har någa tips hur jag ska bära mig åt eller vad jag ska göra? 323motorn är en -85a 520motorn -86 |
|
-BeeMWe- |
Slå in väggen ? |
|
Slå in väggen? Torpedväggen? Lät väl kanske inte lyckat? |
|
|
då blocket är samma på m20 2.0 och 2.3 måste du ha missat något.... kolla så kardanen sitter ihop som den ska... mvh /// Rille BMW.... We brake for nobody... |
|
|
Kardanen har aldrig varit bortplockad, mer än från lådan. Det är ca ½-1cm kvar innan man kan dra ihop kardanen helt, men 1-2cm kvar bakåt innan jag får ner blocket på fästena. Får fortsätta krångla med det där i helgen, men tips på hur jag ska få till det vore välkommet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.