AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.039

Kostnad byte centrallås enhet E46 328 98?

halo0309
Hej,

har ett problem som nämts i många andra trådar här på forumet men jag har inte sett någon prisindikation på vad kostnaden kan vara för att lösa problemet.

Byte centrallåsenhet på 328:a E46, en 98:a som gått 6600 mil, kostnad?!?

Bakgrund:
- Bilen går alltid att låsa och larma med nyckeln genom att trycka på låsknappen.
- Bilen går att larma av med nyckeln men dörrarna LÅSES INTE UPP! (ingen av dörrarna) när man trycker på lås upp knappen
- Bagageluckan öppnar alltid när man trycker på den speciella knappen för öppning av bagageluckan på nyckeln
- Om man är envis lyckas man ibland efter många lås, lås upp sekvenser få upp dörrarna - glapp kanske?

I alla fall - måste byta centrallåsenheten enligt verkstaden och vad kan detta kalas kosta?!? Jag behöver veta ...

I morse fick min höggravida sambo klättra över förarsätet för att komma till passagerar stolen ... *suck*

Tacksam för svar

//Anders
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Fick du inget prisförslag från verkstaden?
Ring och fråga, gissningar från användare på forumet är inte lika tillförlitligt som pris direkt av verkstan. :)
halo0309
nope - glömde fråga.

Dessutom tänkte jag att det kan vara en bra idé att kolla vad andra har fått betala så att jag kan bedöma om priset är rimligt eller inte.
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Skulle tippa på ca. 3500:-.Tror att motorn ligger på 2000:-
Hade samma fel på min 328 ci-99

Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99...R.I.P
Asken (AutoPower)
Fukt i låsen efter tvätt i kombination med kyla gör problemen högaktuella på E46 coupe. Prova varmgarage det funkade på en bil jag känner om det kan vara nåpgon hjälp.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.