|
|
|
|---|---|
Agge |
Problemet började för ca en vecka sedan då jag lämnade kvar nycklarna i tändningen. När jag kom tillbaks så kunde jag inte starta bilen, all el dog. Var tvungen att koppla ifrån en sladd (larmet troligtvist) från batteriet för att sedan koppla dit den igen. Då funkade elen igen. Det här problemet har upprepats ett antal gånger. Har ringt mitt "larmbolag" och förklarat problemet med dem säger att de inte är fel på larmet. Misstänker att det är batteriet som är nära sitt slut. Inte nog med det, utan nu har bilen börjat "tveka" vid körning, eller rättare sagt att bilen nästan bromsar av sig själv någon sekund, sen är allt lugnt. Vet inte om de här 2 problemen hör ihop med varandra. Någon som vet vad detta kan bero på? Tacksam för tips! MVH //Agge |
Agge |
Farsan tror att det kan vara bränslepumpen. Kan det vara den det är fel på? |
|
"tvekningen' har jag haft... det var ventilkåpspackningen som gått, så tändstiften fått olja på sig... kan tydligen bli så när det är kallt ute... fast jag har en gammal E34 Länk |
|
|
Kan också vara strömfördelaren, eftersom jag hade exact likadana problem som computerror, men problemen löstes olika, mitt fall var strömfördelaren. MVH Andreas |
|
Agge |
Det låter som att det är strömfördelaren, då strömen har krånglat en hel del. Bilen ska iaf in på felsökning imorgon. Tack för svaren. MVH //Agge ______________________________ Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.