|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med lite vattensamlingar . Har en 528 -97 Touring .Det är tanklocket och stötfångaren fram ,när det regnar eller efter tvätt , som det samlas vatten. Det samlas så att motorhuvens nedre kant ligger i blöt. Frågan är kan man själv borra en dräneringshåll i tanklocket utan att göra mer skada och stötfångaren fram (plast )?? För att slippa torka varje gång det blir blött. MVH jossi | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stötfångaren fram har jag själv haft funderingar på den är ju plast så där är det ju "ofarligt" att borra för rostens skull.Om man borrar innanför huvens täckning så syns det ju inte. Men har väl inte kommit till skott med det än fortfarande på funderingsstadiet. Därimot tanklocket är ju lite vanskligare och där får man nog hålla torrt varje gång man tvättar, för det är väl i storts sett bara då det blir vattensamlingar där annars är det ju lätt att bilda vattensamling på nått annat ställe som man inte ser eller kommer åt.Men det går säkert att lösa det också.men det gäller att grunda och måla för att slippa ev rostproblem. ///MVH Hasso Länk |
| Konstigt att BMW inte ändrade på detta med fågelbadet innanför tanklocket när de byggde E39, det har ju varit ett känt problem med rost på E34 i ganska många år. | |
|
Jag ska besikta bilen hos Bmw-plåt&lack i Bollmora,just för bubblor i lacken vid tanklocket.Bilen är uttagen 9808 i Tyskland. Tror ni rostskyddsgarantin täcker sådant?? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Från fall till fall och beroende på hur tillmötesgående just den BMW verkstaden är. Jag tror att BMW skäms en del för deras dåliga rostskyddsgaranti(6År) och halvdant rostskydd, de är ju långt från bilar som bara kostar en bråkdel och som har betydligt bättre garantier och rostskydd. Får du nobben åk till en annan BMW verkstad. ///MVH Hasso Länk |
| Jag får se hur det går ,ska dit om en vecka. | |
|
Thomas, Meddela gärna hur det gick, vi ska besiktiga våran den 24 april för rostbubblor på plåten över bakluckan, bubblor på bakluckan samt på skärmkanten höger bak. |
|
Asken (AutoPower) |
JAg har fått små blåsor vid förardörren bredvid nedre fönsterlisten. Får ta ofch besiktiga bilen är bara 5 år. Asken |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.