|
|
|
|---|---|
Gemini__ |
Hej! Har funderat på att byta hela avgassystemet, bilen är som sagt en M5(E34). Egentligen har jag tänkt att "köra slut" på det befintliga originalsystemet först, men tror inte det kommer ge upp i första taget. Men det jag funderar över, är om det fungerar bra att bara byta bakre ljuddämparen, mot ngt sportigare. Finns risken att bilen går sämre, tänker på om det det blir fel motstånd el. likn. gentemot resten av originalsystemet. Ja, ni förstår nog vad jag menar. Är det att rekommendera? Vill absolut inte göra avkall på ngt bara för att det ska bli lite sportigare sound. Mvh: Tompa |
|
Jag har plockat bort sista burken och bilen går absolut inte sämre för det, väger typ 20kg mindre bara........... Mvh Patrik |
|
|
Patrik! Hur gjorde du med anslutningarna ? svetsade du eller satte du dit en muff ? Jag tror det var dig som köpte JWR Chipet av i vintras! Det funkar fint ! MVH/Niklas |
|
|
niklas g: Eftersom jag är så kass på att svetsa så bad jag en kompis om hjälp, köpte bara lite rostfria rör ifrån Simons och svetsade dit, inga muffar eller så, bara rör mot rör. Dom där 20kg som försvann märks verkligen, både på gott och ont. Spinner lite bara man drar iväg för fullt på ettan, gjorde den inte före, fast det beror ju lite på däckval också.... Och det var nog mitt gamla chip du fick ja =) Mvh Patrik |
|
|
Patrik : har du ingen dämpare alls bak, och ersatt med rör bara ?? Blir inte bilen att låta rätt mycket då ? bilen blev mycket bättre med chippet, lugnare gång samt mer vrid vid låga varv, toppfarten har jag inte provat fullt ut, jag har varit upp i 265 km/h och den fortsatte att öka! ska prova när jag får på nya däck !! MVH/Niklas |
|
|
niklas g: Nä, ingen dämpare bak. Visst låter det, blir lite äcklig resonans inne i bilen runt 2500rpm, man får ligga i 90km/h + moms på vägarna så är det ok. Men visst, en del kanske tycker det låter störande..... Var ute och lekte lite i söndags med några kompisar och jag körde om en av dem ganska hårt. Efteråt sa han att den slog lite i bröstet på honom ifrån min bil trots att jag låg typ 100meter före.... =) Mvh Patrik |
|
Gemini__ |
Sandgren: Oki, inget som lockar mig då jag vill kunna köra bilen utan att få en massa resonansljud. Vad säger bilprovningen om denna lösning, inget klagande på ljudnivån? =) Funderar på ett Ferritasystem också, kan bli bra. Mvh: Tompa |
|
Gemini_ : Ingen fara med SBP, var där för en vecka sedan...... Jag vet en som besiktigade en rätt gammal Ford Pickup, eller om det var en Cheva, iallafall helt utan ljuddämpare med sidepipes, no problemo!! Den bilen låter!! =) Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.