|
|
|
|---|---|
|
Ehhh... joo , jag vet ju hur man lackar.... men frågan är hur jobbigt det är att få bort eländes delarna. Tummen mitt i handen, Noll tålamod... Man vill ju gärna komma undan billigt oxå. Är det någon som har monterat bort delarna själv ? Är det någon som känner till billig och seriös lackerings verkstad i Östergötland ? Tackar för alla tips.... | |
|
Varför montera bort det? Maskera och lacka. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Haglund : kanske.... men jag är rädd att det inte blir bra.... Tycker du att man ska slipa ner sidokjolarna ... de är ju lite knottriga |
|
|
Det är kanske ingen dum idé. Jag har själv inte lackat ner någon E36 då min redan var nerlackad när jag köpte den. Att slipa ner den lätt är nog inte dumt som sagt. Dock gör det ju inte så mycket där nere om det är lite ojämnt. Det sitter ju så pass långt ner på bilen och det är väl sällan man lägger sig ner och krälar på magen för att se om det är perfekt jämnt och fint. Jag hade nog slipat ner lite så det blir ganska jämnt och sedan torkat rent rejält med något starkt, grundlackat, lackat några gånger och sedan klarlackat några lager. Men det är ju bara jag. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Marcel |
Jag tror det är bättre och lämna in bilen hos nån lackerare, är man mindre kunnig dessutom ska man lackera på plast, kan det hända att lacken spricker i längden. |
|
Jo min tanke är väl att plocka bort delarna.... och sen lämna in dem , jag tror att det blir bäst.. är bara lite fundersam på hur skiten sitter... men det borde väl bara vara ett par skruvar |
|
|
SubZero: Vet inte hur de sitter på sidan. Har dock fått för mig att de sitter limmade eller liknande och då är det väl lite svårare kanske. Kan ha uppåt väggarna fel där dock. Fram sitter det ganska enkelt. Snäppar på sidorna och snäppar eller ett par skruvar fram (right?). Gissningsvis sitter det ganska lika bak som fram. Kom dock ihåg att du måste ta bort hela kofångarna fram och bak. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Mattan |
Sidorna-trösklarna går inte och ta av! Inte utan kapen iaf. |
|
lämna in det man ska lägga på något speciellt medel inann man lackar så att det inte släpper speciellt på plast !!!! har precis lämnart in mina lister för lack !!! Mvh/ Daniel Länk (såld) |
|
|
Jag tycker absolut att du ska lämna in bilen som den är nu. Det gjorde jag, och de slipade till sidorna så att det blev helt jämnt. Det blev kanon fint. Sen sköter de maskeringen, så det är inga problem. Jag är jättenöjd med resultatet på min bil. Mvh |
|
|
ille : Vad fick du pröjsa ??? |
|
|
4000:-, men då lackade han om hela frontplåten också... + att han lackade om listerna på både fram och bakstörfångaren till mattsvart, så att de skulle se nya ut. (det hade vi iofs inte kommit överens om att han skulle göra) +backspeglarna. Men jag är som sagt väldigt nöjd! |
|
|
joo, det är ju ganska ok... tror någon att man kan komma undan med typ 2000 :- Är det någon som kan rekomendera lackerare i östergötland ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.