|
|
|
|---|---|
|
Jag var ute i lördags kväll och åkte en sväng och plötsligt så kommer det upp "max 170 km/h" på displayen. Är det någon som har fått upp det förut eller blev bilen lite knäpp kanske? Har ju aldrig fått upp något knepigt förut. Det har inte med limiten att göra för den var inte inställd. //Schnitzer | |
|
Kan det ha att göra med nivåregleringen att göra?? Har för mig att om den "krånglar" får bilen ej köras fortare än max 170km/h.... det står i instruktionsboken, kolla där. Peo |
|
|
Vad är det för fel på nivåregleringen då? Kan det vara att den står i fel höjd? Hur åtgärdar man problemet? Får man ställa om den på något sett, nolla den eller är den kanske helt trasig? Detta har bara kommit upp en gång. Om den har fel höjd, hur vet man då vilken höjd som är rätt för den? Eller kan det bero på något annat? //Schnitzer |
|
Svärd |
Om man har för tungt lastat på bakaxeln har jag för mig att nivåregleringen säger att man inte får köra fortare än 170km/h. Har du tungt lastat?? Annars kanske det är någon givare som fått vårkänslor.. //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också... |
|
Jag hade inte med mig något i bilen, inte ens reservhjulet då. //Schnitzer |
|
|
Är bilen sänkt? i så fall kanske det kan påverka... du kanske skulle höra med BMW om dom har något att komma med.... har du kollat oljenivån i behållaren .... Peo |
|
|
Nej, bilen är inte sänkt, men ska sänkas. Nej, jag har inte kollat nivån än, men jag ska ta itu med detta snart hade jag tänkt. När man sänker bilen, hur vet man vilken nivå som nivåregleringen ska vara i? //Schnitzer |
|
|
Det är troligen nivåregleringen, den kan även spöka via behållaren och uppkomma om det är för lågt med vätska, kolla den samt evakueringsslangen från samma burk, annars sitter det givare runt om som man skall kolla, tidskrävande kan det bli men jag har råkat ut för detta och då hade vätskan vid måttlig kurvtagning skvätt ur så att nivån blev låg, ang. sänkning skall en fackman kontaktas för själva inställningen efter en sänkning, det låter sig inte göras lätt utan att ha kunskaper i just detta system i E32 samt kännedom i hur givarna mäter. //Beemers |
|
|
Nej, precis, det ska kollas upp noggrant så det inte blir dåligt resultat efteråt. Vill verkligen få till det med nivåregleringen så att den inte börjar krångla. Kan det vara så att den är dåligt inställd? Måste i vilket fall kollas upp när den ska sänkas och ställas in rätt samt kolla så att det inte läcker någonstans. Man märker ju efteråt hur den uppför sig, den ska ju inte vara för långt ner. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.