AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
403

Varmstart=blödrar i början

Mr
22
Mr.Puts
318is-90
Jag är stolt ägare av en 318is-90 (M42) men den går som en skit vid varmstart... Kallstart går bra men ej när den är varm. Jag kan stå still och varva och då går den hur bra som helst men när jag sedan släpper kopplingen så vill den knappt gå. Då är det bara att hålla plattan i mattan och låta den blöddra, sucka och stånka sig upp i ca 3500varv och då tvär kommer allt och den t om spinner iväg. Om jag sedan stannar och ska iväg så går den hur bra som helst... bara jag inte stänger av motorn, för då är det samma visa än en gång. Det kan vara lite jobbigt på parkeringsplatser som ni kanske kan förstå!
Vad kan felet vara? Jag var inne på kallstartsinjektorn eller rensventilen men nu är jag osäker. Öppen för förslag!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Eftersom bilen startar ok när den är kall så är väl kallstarten UA.
Problem med varmstart brukar oftast ha med att bränsletrycket sjunker när man stängt av bilen , vilket gör att bensinen förångas,
vilket kan bero på felaktig bränsletrycktsregulator, eller nån backventil som är otät nånstans i systemet.På vissa kan även spridarna läcka och förorsaka att trycket försvinner. Bränslepumpen kan ju vara en annan orsak. likaså bränslefilter.
Så det finns en del att leta på.

///MVH Hasso
Länk

Mr
22
Mr.Puts
318is-90
OK... Jag ska börja kolla upp bränsle systemet. Enligt killen som hade den förut (en kompis) så gick den på det här sättet under hela den tiden han ägde den. Började fundera om det har något med att det är bytt motor i den. Det är också en M42 så det borde inte vara det. Tack för tipset iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.