|
|
|
|---|---|
|
..har kollat att kontakterna sitter där dem ska på själva plingdosan. Är det så att den är trasig eller finns det ngt mer ställe man bör kolla? Givetvis kommer följdfrågan; Är alla "plingdosor" densamma på E34? Tack på förhand! | |
|
Bilen kanske är felfri=plingfri ? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
| Min funkar inte heller, vart sitter den nånstans? | |
|
ne..den plingar inte om man rullar öppnar dörr, dra i handbroms, lämnar lysena på osv. Så ngt är knas med den. Greenberg: Plingdosan sitter "under ratten"..lägg dig vid pedalerna och kika uppåt så ser du perforeringar. Där bakom sitter grejen. |
|
|
Jag har samma fel...min har aldrig låtit över huvud taget. Har för övrigt just uppgraderat till Stora Datorn. Tog lös gong-gong prylen och den såg OK ut. Fast den hade en hel del elektronik så den är nog inte billig! Det gick bara en kabel till den (4 polig) den andra 3-poliga kontakten var tom. Jag vet att det har skrivits en del om dåliga kondingar på instrumentbrädan som har resulterat i spökande gong-gongar. Kan detta vara ett sådant fall? Har mätt och det kommer en puls till den ca 15 sek före varje heltimme om man ställer in alarmsymbolen på klockan. Men det låter inget. Någon som har haft samma fel och felsökt och kanske hittat felet? |
|
|
När jag köpte min bil hörde jag aldrig någon gong gong, jag upptäckte att instrumenten var lite skumma (konningarna) en dag såg jag att gong gongen var urkopplad och jag kopplade givetvis in den direkt. Jo jäklar vad det började gonga i bilen... Snabbt ut med kontakten och sen tänkte jag inte mer på det. Efter att jag fixat mina konningar i instrumentet testade jag igen och vips så gonga den bara precis när den skulle. Har någon koll på alla tillfällen när den skall gonga? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Jag har kanske ingen komplett lista när den gong-gongar med några tillfällen har jag reagerat på. * Lyset på --> när man öppnar dörren, både inifrån och utifrån * Något fel (t.ex. lampa sönder) --> Gong!!! * 15-20sek innan hel timme --> Tre korta pip * När yttertempen sjunker ner till +3 --> Gong!!! * Dörr öppen (osäker..!) --> Gong!!! Det är vad jag kommer på nu. Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
Nosko |
HAHAHAHA tack för att du skrev det här inlägget, har nyss skruvat ihop min och har funderat varför det inte plingar. :) |
|
Hm. Hur "upptäcker" man att instrumenteringens kondingar är lite skumma? Alla instrument funkar klockrent och man skruvar ju inte bort instrumenteringen i onödan direkt. Jag vill alltså inte ta mig an detta tidsödande arbete om jag inte absolut måste. Därför undrar jag om någon annan har löst detta på något annat sätt, t ex byte av själva gong-gong-enheten i sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.