AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
449

Va kan dt vara för fel när motorn blir an aning för varm?

Har bytt temostat för jag trodde att detta var felet.. Men dt visade dt sig att de inte va.. Hmm Motorn blir lite varm.. va kan dt vara för fel.. Han blir varm när man varvar upp han lite men sen om man lugnar sig så går han ner i temp igen.. En vinge på fläkten är av.. kan detta påverka dt såå mycket?

MVH
J.Fredriksson

"Don´t let the thrill of speed overcome the fear of loosing"
AIex
Nä då alla mina vingar e av så en vinge gör ju inget o min funkar bra men jag ska byta iaf ;)
ant
du kanske har luft i systemet. kolla upp så det är ordentligt luftat.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan mycket väl vara igensatta celler eller internt igenkleggad/rostig kylare.

Mvh
Om en fläktvinge är av, blir inte fläkten väldigt i obalans då? I så fall borde lager och tätningar i vattenpumpen slitas ut ganska snabbt. (Nog sitter väl fläkten på samma axel som vattenpumpen på en -84 va?)
Om det är så att bilen även blir överhettad i bilköer och vid krypkörning så är det garanterat fläktkopplingen.Jag hade det problemet med min gamla 318 och bytte både kylare och termostat innan jag kom fram till detta, denkostar cirka 1200 ny el. 300-500 på skroten och är väldigt lätt att byta tar ca 5 min.
Nu har jag kanske kommit på va felet kan vara.. dt måste vara ett viss tryck i hela systemet.. och jag tror att locket till min kylarvattenbehållare är lite vajsing.. Annars så är dt Topplockspackningen.. ush.. dt vill jag inte för få blir dt myckke pengarii..

J.Fredriksson

"Don´t let the thrill of speed overcome the fear of loosing"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.