|
|
|
|---|---|
| Har ett pligande i checken med jämna mellan rum, men det kommer inte upp någon varning. Lampan för bromsvätske byte har lyst ien vecka, plus att det är dags för service men den ska väl inte plinga för det med jämna mellan rum, eller ska den?? | |
| det är inte så att du har stält in hastighetsvarning på färdata | |
| när jag ställer in typ 70km så plingar det när jag överskrider den | |
| det är inte så att det är temp varningen för ytter temperature? som ljuder vid 3-4grader o under? | |
| kan det vara alarmet i klockan som ljuder en gång varje hel timme om det är på? | |
| Har provat med att ställa hastighets varnaren på 200, plingar ändå, plingar när det är 10 grader varmt ute, alarmet på klockan är off. Kollade alla dörrarna efter det plingade och det gav inget. Kan det ha med servicen, telefonen, kanske radion eller bromsolje byte att göra?? Tycker det är märkligt att jag skulle byta bromsolja precis efter att jag hade hämtat den när dom bytt broms klossar, hämtade bilen och då tändes lampan, märkligt. Har läst i boken men det står ju inget, tycker det är strange att det inte kommer upp något medellande. | |
Marcel |
Det måste vara temperator varnaren. Så låter det från min 535;a när det är minus grader. Tryck på temp knappen engång så försvinner det. |
| men när temp varnaren plingar så kommer det ju upp i panelen vilken temp det är, och det gör det ju inte nu, det lyser däremot rött i checken men står inget ( displayen fungerar annars), det kan inte ha med back varnaren att göra eller, men iså fall skulle det väl bara plinga när man har i läge R. | |
Marcel |
har du även sensorer där det varnas att bakom varande bil ligger för nära? |
| jag vet inte det marcel, men det kan man ju ta reda på lätt, ska kolla upp det. Men du tror du att det kan vara det, har aldrig hört om det innan. | |
|
Hur aktiverar man hastighetsvarnaren på en E39'a egentligen? Kan ngn som vet förklara hur man gör? Jag hade det på min bil förut.....har försvunnit på nåt sätt, tyckte det var praktiskt emellanåt. Har sökt både här på Autopower samt i manualen....men inte hittat ngt, jag kanske är blind men jag har iaf inte hittat det. //Ribban |
|
|
DU har ikke ryggesensor? Om du har drag på bilen, har jeg vært borti at det har vært feil på kontakten, som gjør at det varsler for ting som ligger bak. Var ikke spesiellt kult å kjøre med släpvagn og ryggesensor som piper konstant... :) "Den som har flest prylar när han dör vinner.." (PS!! Jag leder :) ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.