|
|
|
|---|---|
| Nån som har varit med om detta fenomen? Den visar ca 300 för mkt. Det är ej fel på kombiinstumentet eftersom jag provat det i en likadan annan bil. Har kopplat i datorn men den visar ingenting. Nån som har någon aning? | |
| På min 93 tds så var jag på BMW och böt kodkontakt samt kretskort pgav.att siffrorna försvann..när jag hämtade bilen så hade jag exakt 300 varv för mycket på varvräknarn...det hade mecken inte lagt märke till så dom fick byta kortet till ett annat då vart det bra.. | |
|
Låter mkt skumt. Kretskortet och kodnyckeln är ju nya! Och och med kretskortet + instumenten i en annan Tds så fungerade ju allt? Ja det är konstigt.. |
|
| Jo kodnyckel och kort var nytt för mig med det kom direkt från tyskland men det var fel på det ändå.. | |
| Har provat hela "instumenthuset" i en annan bil, och då visade varvräknaren rätt! Måste vara nåt annat. Var får den signalen ifrån? | |
|
Vartifrån läser den av varven?? Vissa bilar har ju så att den mäter på remskivan mot generatorn, är då kanske generatorn bytt samt skivan i samma veva så visar ju varvmätaren fel! Förklarar dåligt gör ja också.. jaja, men tror de är så på våran chevrolet van G20 6.2D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.