|
|
|
|---|---|
|
Har konverterat till bilstein, byglat före regulatorn och plockat bort resten. Men checkcontrollen blinkar nivåreglung eller nått hela tiden hur kopplar jag bort det? | |
|
hejsan ! jag ska håller också på att konventera till bilstein, men jag skulle gärna veta hur man kopplar bort nivåregleringen bak och veta hur man får bort felmedelandet ! mrkolle hur gjorde du ? passade origfjädern bak ? MVH/Niklas |
|
|
jag var lite orolig för att jag har H/R sänkningsfjädrar att de skulle glappa när jag satte bilstein std men det gjorde de inte så orginal ska väl inte vara nå problem. Jag började med att ta bort slangen på dämparana sen bytte jag dämparna det var inge problem gick fort. sen tog jag bort klockorna och rören från klockorna till regulatorn, sen tog jag lös regulatorn, sen byglade jag till och från slangarna från servo pumpen som går in i regulatorn med en tre korsning som jag tagit bort från systemet sen tog jag en luftnings ventil från regulatorn och pluggade en av hålen i trekorsningen. skruvad fast trekorsningen i ett hålen som regulatorn suttit i ser nästan ut som köpes. Du kan även bygla framme vid pumpen men jag ides inte för jag hade inte tillgång till en billyft när jag gjorde det. det här kan du också titta på till hjälp Länk |
|
|
tack så mycket för hjälpen ! Man har ju inte vågat plugga slangar och rör hur som helst, men nu ske det nog gå !! MVH/Niklas |
|
| Har löst check kontroll problemet jag tog lös givar armen från länkarmen och låste armen i mitten läget så nu tror check kontrollen att nivåregleringen funkar. | |
|
tack för tipset ! Jag ska eventuellt byta dämpare i helgen!! MVH/Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.