|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som kan säga hur mycket de här röd/vita interimsskyltarna kostar, är det rätt uppfattat att man köper dem hos tullen när man kommer från Tyskland exempelvis, och hur är det med försäkring, har hört talas om nån gränsförsäkring som gäller mellan gränsen och hemmet, finns det en sådan att köpa där också? //Sniffer | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
150 kr kostar skyltarna, sedan måste du ha en försäkrning, dessa kostar 800 kr hos tullen, men jag rekomenderar att kolla med ditt försäkrningsbolag, de är lite dyrare, men omfattar mycket mer. |
|
Jag har nyss tagit in en bil. Jag tecknade svensk trafikförsäkring innan, 329:- för två månader. Och när bilen är reggad och klar är det bara att "fylla på" till helförsäkring. I realiteten kostar alltså försäkringen 70-80 spänn tills bilen är klar. Skillnad mot tullens 800:-. Tänk på bara att tullen måste se det gula trafikförsäkringsbeviset, annars accepterar dom inte detta. Sedan gäller tyska exportskyltar i hela EU, varför det egentligen bara är att braka igenom tullen utan att stanna. Nu accepteras detta av någon anledning inte av svenska polisen, så vill man vara på den säkra sidan bör man plocka ut interimsskyltar. Tydligen försvinner dessa krav 1/10, då kan man köra en vecka med tyska skyltar om jag fattat rätt. Mvh /Janne |
|
|
Hämtade hem en M6 med dålig lack nyligen. Tyska exportskyltar kostar 48 DM/par. Skattemärke och hanteringskostnader 76 DM. 2 veckors trafikförsäkring kostar 200 DM. Allt fixas på ett Zulassungstelle. Blev passerad av flera polisbilar i Sverige och blev inte stoppad. Reg-bes nästa fredag. Till dig från Sverige som tittade på bilen före mig utan att göra affär, det dyker upp fler rostfria exemplar till salu. Det är många rostiga M6:or till salu så kolla noga. What's wrong with those Germans? Mvh/T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.