AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
355

Maxsänkning på E46 Med 19"

pe
35
pege99
320i Touring E46-00
Tjena! Tänkte köpa sänkningssats till min E46 323 coupe jag har 235-35-19" runt om. Tänkte sänka så mycket de bara går utan att de tar i nånstans nån som vet hur mycket man kan sänka? Vet ni nån som har bra priser. Vore tacksam för svar/PG
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
Hur har du tänkt dig att sänka bilen?? Bara fjädrar, "cup-kit", ställbart..??

Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!!

Länk
pe
35
pege99
320i Touring E46-00
Tänkte sänka med bara sänkfjädrar,
spelar det nån roll att man har sport chassi nu?
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Ska du sänka så mycket som möjligt så får du nog räkna med både fjädrar och nya dämpare...
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ja, om du har M-chassie så är det inte så klipskt att åka med sänkfjädrar. M-tech-dämparna är tydligen ganska kräsna med höjd. Jobbar de i fel läge slits de tydligen väldigt fort.
Köper du sänkfjädrar så köp också dämpare som är gjorda för sänkningen.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
pe
35
pege99
320i Touring E46-00
Haglund: Då kan man ju inte sänka den alls alltså. Men en del säljer ju bara sänkninsfjädrar. De är ifram som den skulle behöva komma ner en bra bit ser lite hög ut nu
Jag sänkte min E46 328... och satte på 19"... men jag byte både fjädrar och dämpare... sen när man får på gasdämaper... det gör en hel del.

_____
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
jag har sänkt min med Hr´s fjädrar den vart hyfsat lågt faktiskt fastän att den bara sänkte 25/35 men å andra sidan så tappade jag väghållningen , väntar på att ekonomin ska ställa om sig så får jag byta dämparna också för jag antar att det bror på det

Keep Your Distance This is a BMW ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.