|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller med Frifart, dendär B7'an ger verkligen habegär! Hade den stora äran att få sitta på med just dendär B7'an några varv runt Botniaringen i Finland när BMW Club Finland hade en träff där. ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
AMG SL55:an och Z8:an i Specialfälgars monter samt AC Schnitzer S3 Sport i OCL Brorssons monter var en fröjd för ögat. 357,500 exkl. moms för Schnitzer prylarna... ///M. Pedersen (OO=00=OO) |
|
| En B7 ger mest bil för pengarna anser jag (blandning av nostalgi, komfort, vackra linjer, fränt, ljudligt och odämpat motorljud, går ju att hitta fina för under 100 000kr i Tyskland, om man väl stöter på några för de är allt annat än vanliga. Men Z8 är bara så sexig, titta på häcken och man tänker lite på E-type..snacka om icke dussinbil. | |
|
Var på mässan igår.. i vilken monter var det mest folk mån tro?? Jo BMWs lilla trånga monter,, Ungarna sloggs om alal knapparna att leka med i 760:in.. Svårt att få bra bilder tyvärr.. Tyckte Z4:an kändes lite plastig? /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Mina topp tre på mässan. 1. McLaren F1 2. Ferrari Enzo 3. Gemballa 750 GTR EVO Praktiska bilar :-) |
|
|
Ferrari och Maserati-montrarna var kalas, likaså Porsche 911:orna och MB SL. Nya Jaguar XJ8 är inte dålig heller. Bäst var provsittningen av Z4. Var skriver jag under beställningen? I övrigt tyckte jag att bmw-utbudet var lite trist - nya femman finns ju inte en. Att provsitta 760:n var dock bara att glömma. Längsta kön på mässan. Lite skillnad mot en ledsen Toyota Yaris med skylten "Provsitt gärna" bredvid. Inte en människa inom synhåll. My Bimmer is my mistress |
|
|
Tretretti; håller med om att Z4:an var klart grym! Hade dock ett problem med den, är ganska lång (1,91) så jag hade ögonen i höjd med övre balken för vindrutan! Det går säkert att sänka stolen men jag kände mig så stressad av den långa kön med folk som ville ha min plats... Annars tycker jag Cooper S:en med John Cooper Works - kittet var grymmast!! Fast 49 000:- exkl montering för bara trimmet var lite väl. Killen i montern förklarade att det var så dyrt eftersom de byter ut hela kompressorn och inte bara drevar upp den befintliga. Grym var den i a f! Jens |
|
| Nån som lade märke till den lilla coola detlajen på 760:n.. Det lös V12 nere på tröskeln vid bakdörrara. :) Det va tur man var där på VIP dagen, det va inte mycket kö till den underbara bilen. | |
-BeeMWe- |
Jag gillade nog MGs monter bäst, snygga former där... |
|
Jag hade nog lite högre förväntningar på BMWs monter. Efter att ha varit med om förra gångens M5-vägg blev jag nu besviken. Inga nya bilar, OK Z4an men den har man ju redan sett och provat. De borde ha haft nya E60 (500), vilket säkert hade sålt både en och två extra. Annars tycker jag att conceptbilarna var coolast och då kanske MG XPower. Vilken kommer i produktion till nästa år till den netta kostanden av 1.000.000kr/st. Hmmmmm! för de pengarna kan man köpa vilken rolig BMW som helst (750 är inte rolig!). Givetvis var det kul att se Gabella Porschen (eller vad den nu heter), AMG SL med hjul för 120.000kr och Z8an (f*n va snygg den är). Eller som tjejen sa (har nyligen köpt en Z3 M coupe) och när vi går förbi Z8an säger hon: "att du inte köpte en sån i stället". Kan väl lägga till att hon inte har så stor uppfattning om priser på bilar, hon börjar dock lära sig ett och annat om bilar. Sen var ju monterna med alla Ferrari, Auto motor und sports monter med McLauren, CLKGTR, GT1 osv en hit! JO det var ju två tungviktare som var skitsnygga! den silvriga VW Toureg med 21" fälgar och den svarta Porsche Cayenne Turbo med 22" fälgar och röda ok med stor stereo i, grymma! Kan inte låta bli att tycka att Blaupunkts Alfa 147 också var skit snygg. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Det är ingen som har bild på VW touregen och Porschen Cayennen??? eller andra bilder från mässan???? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Om du läser tidigare inlägg så finns länk till mina bilder där. Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Gillade självklart den Carlsson MB som stod tillsammans med Z8an två svarta skönheter hos specialfälgar. Köpte till och med Carlsson Tshirten för starkt rabbaterat pris :)) Carlsson MB är en bil som självklart står väldigt högt på önskelistan men är inte avsett för den vanliga penningpungen och AMG kan slänga sig i väggen :DDDD. Och så slipper man ju personlig regskylt:DD Länk ///MVH Hasso Länk |
ant |
jag har laddat upp några bilder, finns att beskåda här. Länk det är bara några bilder som jag slänger upp nu. får se om jag orkar få upp alla. touragen och cayennen finns med, iaf deras hjul. den bil jag uppskattade mest var ändå individual cabben modell M3 som fanns i bmw överbefolkade monter. några bilder på den finns här Länk (jag var där i onsdags) ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Yes, ditt ska man imorgon. Hoppas alla bilra är kvar, det är ju sista dagen... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Jag var där på måndagskvällen, 1830-21,15. klart perfekt tid, lite med folk inga problem att provsitta både det ena och det andra, bla hann vi smita in i ett par porschar innan de hann låsa dem. | |
| är inte sista dagen på söndag? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.