AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.036

Bilmässan i stockholm

Sida 1 av 2
Är de nånting som är värt att åka upp till?? kostar ju liksom 120:- att gå in,så de vore kul å veta va ni tycker som vart där...
LazerEya:

Du kan ju alltid läsa Askens reportage om mässan och spara in 120:-

Ps.Jag ska åka ditt
Jag var där förra gången den var...

Var nog en av de absolut bästa mässorna jag har varit på...
Så det är självfallet värt att åka dit....

tyvvär fick mitt bilbygge mig att välja mellan att åka endera te sthlm eller te elmia på posk...

å eftersom det är massa mera från klubben som ska te elmia så blev det det valet...

men om tre år igen så ska jag dit...
ant
jag åker dit på onsdag. har tagit ledigt från jobbet så det måste vara bra...
förra gången var det helt ok. jag minns bmw´s monter med m-väggen speciellt. en hel vägg utsmyckad med flertalet m-motorer.. fint var ordet.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
ant:

ja kommer oxså ihåg det och då då startades motorn upp med ljudet mmmmmm
tror inte de är samma sak att läsa askens reportage som att vara där kanske..:)
Har hört att dom även har en stor avdelning med "styling & tillbehör" de lockar lite...
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Kom just hem därifrån! Hur stor som helst och hur många människor som helst. BMW hade en snygg monter, dock inte som den för 3 år sedan då M-motorerna satt på vägen, men snygg monter hade BMW..

BMW M3 (SMG) står där, hur läcker som helst!

Gå dit o njut!

mvh

Simon
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Kom också nyss hem. Jodå det finns en hel del fint att titta på.
Dock upplevde jag det som bättre åren förut...
Men då var man yngre och hade kanske lägre krav!

Länk

_____
Micke
Länk
Länk
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
BMWs monter är lite mindre än vad jag hade väntat mig. Den innehåller en 760Li, X5 4,6is, 320i, 325Ci M, Mini Cooper S, 525iA och en M3 Cab SMG. En imponerande samling onekligen men montern är liten så trängseln är ENORM.

Själv är jag så lyckligt lottad att jag jobbar i en annan monter (tysk transportbilstillverkare) och kunde utforska BMW montern utförligt under pressdagarna. (Klart intressantare än de egna bilarna ;- )) Inte en människa så långt ögat kunde nå. Alla bilar bara väntade på mig - kalas!

25.811 besökare var det i lördags så lite folk att stångas med är det. Ni som väljer att besöka mässan i veckan istället för helgen gör helt rätt. Det är helt klart värt att offra en semesterdag för att slippa alla glassätande små skitungar, sura gubbar och stångande tonåringar.

//Lövet
Var på mässan i Fredags. Mycket folk för att inte vara öppet för allmänheten... BMW:s monter bjöd inte på några större sensationer. Z4:an var dock en positiv överraskning i mina ögon! Utan det vervärdiga sneda karossvecket i framskärmen och den fula sidoblinkersen skulle den vara riktigt snygg!

I övrigt var mässans snyggaste bil Mercedese SK55 AMG. Mycket läcker vagn. Värstingen torde dock vara Ferrari Enzo. En riktigt kaxig skapelse...
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Har 2st biljetter dit om nån är intresserad...

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Var där i lördags, tillsammans med 2miljoner andra! Mest imponerande var nya VW Fetto och A8n. Även VW jeepen och Cayenne var coola. 21" alu med 325er runtom på Touaregen!
C-hallen var roligast + att den inte var överfull.
//Marin
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Marin: Smygreklam för folkvagnshandlare kallas det där :DD
Fy på dig !!!
Ska nog dit imorgon EM.

///MVH Hasso
Länk

Blir besök med tjejen imorrn..

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Var där igår, har en massa bilder därifrån om ni vill se, dock så får ni anvisa en plats där jag kan lägga dem, orkar inte maila runt dem.
Agge
Hubbe325:
Du kan lägga upp bilderna här.
Länk
Jag har snott länken från en person här på
Bmwpower :)

MVH
//Agge

Hubbe325
520dAT -08
Suck vad bökig den var att fylla.... en bild i taget... ja ja det kommer....
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Efter mycket om och men så fick jag upp bilderna.
Det var så många så jag orkar inte skriva förklaring på dem.

Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
S4an var helt sjukt trång i baksätet, har aldrig varit med om värre..när man satt i baksätet kunde man enkelt få in en knytnäve under mina lår...samt att benen fick böjas en hel del och då var förarstolen inte i bakersta läget...jag fick cellskräck...E21an känns faktisk rymligare. Klart irriternade med folk som skall sova i bilarna..typ samtaler med en kompis ja den här bilen har jag råd med hm låt se efter 8års avbetalningsplanser..eller liknande så vi andra får stå och vänta på dem utanför bilen...fyyy på er. Den svarta Bmw Z8 med 20" samt MB CLK55 AMG hörde till de vackraste vagnarna om man bortser från "anabolamonstren ferrari, Lamborghini osv"
Förresten såg någon att de skrivit fel på 3.0an??? på faktabladet stod det 3.0CS, 200hk insprutningsmotor..vad jag vet sitter det en förgasarmotor på 180hk i 3.0CS. Men det kanske hade skett motorbyte tillsammans med CSL-kittet?? bilen var förövrigt lite småsliten, men B7 bredvid gav mig största habegäret på mässan.
Cosmos:
Är intreserad av biljetterna om du säljer dom billigt,annars kan man ju lika bra köpa där...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.