|
|
|
|---|---|
| Hej! har ett rätt konstigt problem , mitt C lås funkar utmärkt förutom på ett specielt ställe, skulle ställa bilen utanför konsum iförrgår så funka inte mitt Clås, altså fick låsa manuellt, åkte sen därifrån o då funkade låset, sammasak hände dagen efter , och idag oxå!! konstigt sammanträffande el vad gillar min bil inte konsum kanske . | |
|
Tjena ! Kan vara nåt så enkelt som att det finns någon annan sändare just där som "stör ut" Din fjärrkontroll. Jag har märkt att man kan öppna bilen på olika avstånd beroende på var man befinner sig. I ett tomt garage kan jag ofta öppna 40 meter före det att jag kommer fram till bilen. På överfulla parkeringsplatser utomhus måste man ibland ända fram till bilen för att det skall funka. Vissa gånger har det hänt mig också att det helt enkelt inte går att öppna med fjärren, men jag kan inte påminna mig att det varit på samma ställe flera gånger i rad. Sedan har den funkat som vanligt igen. Nej, nu måste jag sticka och hämta min nya grill. Hälsningar / Nysse |
|
| Samma här, har ett ställe på jobbparkeringen framför ett 4m högt stängsel. Där är funktionen 50%. (om det beror på stängslet eller annan störning vet jag inte) | |
|
Den frekvens nyckelsändaren sänder på ligger ofta kring 43X mhz och ibland på andra frekvenser. Störningar förekommer rikligt och ofta på de flesta frekvenser och det har börjat bli vanligt bland ungdommar att ha en liten störsändare på rätt frekvens och sedan stå och sända på stora P-platser som tex ICA-maxi/IKEA sent en fredag eftermiddag , hehe ganska roande må jag säga. Vill man ha en kraftig störsändare kan man ta en amatörradiosändare för nån tusenlapp och modifiera den till att sända på rätt frekvens. modifieringar kan man hitta på tex. www.mods.dk |
|
| jasåå,, trodde de va min bil bara som hade egenvilja hehe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.