|
|
|
|---|---|
| När jag köpte bilen satt det en orginaldämpare på som var helt slut. Dum som jag var köpte jag inte en ny orginal utan en av märket Walker. Visst blev bilen betydligt tystare men den brummar på ganska bra ändå. Beror detta på att det inte är en orginaldämpare eller kan det vara något annat? | |
|
vad är du för BMW ägare som inte gillar när det brummar lite????;) D är fegt o släppa gasen! |
|
| Visst är det tufft när det brummar lite, men det ska låta på rätt sätt. Min låter som om det är en gammal bil som kommer på vägen. | |
| Antagligen är du bara ovan med det nya systemet. | |
| Jag har kompisar som också har 325:or och deras är betydligt tystare. Så något fel är det. | |
| Det kan inte vara så att dämparen ligger emot underredet så att ljudet förstärks på det viset. | |
| Det kan vara så. Jag ska kolla så fort jag får tid, fast det låter inte riktigt så när man lyssnar på bilen. Är det någon som har erfarenhet av märket Walker? Den var inte speciellt mycket billigare än orginal har jag sett nu efteråt så kvaliten borde ju vara hyfsad iallafall | |
|
När jag jobbade på en Saab/Opel verkstad en sommar så fick jag byta en massa walker system, insatserna lossnade visst i dom, inte ett enda som hade rostat sönder... /Peter |
|
|
Nu har jag tittat, jag kunde inte se att ljuddämparen låg emot någonstans. Vill jag få bilen tyst blir det nog till att köpa en ny ljuddämpare igen. Finns det någon ljuddämpare som är lika tyst som en orginal men med snyggare slutrör? |
|
| Du kan ju alltid köpa original dämpare och sätta dit ett annat slutrör. | |
|
Det kan jag väl göra, men jag tänkte om det fanns något färdigt. Jag har hört att det skulle vara svårt att få på några extra rör eftersom rören sitter ganska tätt på orginaldämparen |
|
|
Måste bara skriva att förutom att min 325 är vacker som en dag så låter den något så underbart så det är oftast man kör med stereon avstängd och lyssnar på riktig musik istället. :-) Endast orginalsystem men härligt rivigt ljud samt lite "bubbligt vid tomgång. Är det fler som märkt det underliga beteendet att de låter mer när det är varmt ute? Upplevde samma syndrom på mina Alfa bilar med 6:a som jag hade innan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.