AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.652

E60 utrustning, priser mm

Sida 1 av 2
gu
56
guido
550ia touring 2011 (MY2012)
550ia touring 2006

Hej, Jag undrar om det är någon eller några som vet hur prisbilden samt utrustningen på den nya 5:an kommer att bli?
Om jag har förstått det hela så har dom flesta BMW-handlare för-
bokat bilar som man skulle få "skräddarsy" för leverans till hösten/vintern 2003.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Prisbilden sägs bli likvärdig med vad E39 kostar idag, för motsvarande motor, eventuellt med en justering uppåt på några tusen. Men då kommer standardutrustningen även att vara något bättre. Officiella prisuppgifter låter sig nog väntas på någon månad till är jag rädd för... Pröva annars att ringa och höra med BMW Sverige...

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
167
HES
CLK -03
Hörde att priserna skulle starta från 340000.
li
1.959
liste
535i -89
En liten uppdatering från en säljare på BMW:
- Beräknad leverans är i december 2003 eller januari 2004
- Premiärvisning (med provkörning) i bilhallarna i mitten av juli
- Prisbild relativt oförändrad, dock högre än E39
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Här är en länk till tyska prislistan Länk

//Robban
BMW CS #4729
Länk
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Det verkar bli rätt rejäla höjningar. 2.100 EUR för 520i tex. Får kanske avvakta nya 3-serien 2005.
or
725
oreo
323i -85
robgus:

Jag har läst att det skall finnas fyra utrustningsnivåer på E60 i Tyskland men kan inte se ngt om det i prislistan. Har du sett ngn mer info om det? Fanns heller inget om möjliga paket - kommer det att finnas några, eller hoppas BMW att de första köparna skall betala mer för extrautrustningen? Betyder det att det kommer att finnas prutmån på utrustningen istället??
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
oreo: Har faktiskt ingen koll på utrusningspaket, men jag hörde att det skulle finnas..

//Robban
BMW CS #4729
Länk
chrille70
oreo, robgus:
Det är inte frågan om fyra utrustningsnivåer, utan om fyra utföranden på interiören, med olika färgsättningar, material o.s.v. Men gissningsvis (och troligtvis) kommer E60:n att kunna utrustas med det numer klassiska komfortpaketet. Man kommer säkerligen att kunna välja mellan lifestyle-, exclusive- och M-sportpaket även på nya femman.

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Tackar chrille70, skönt med lite klarhet i frågan.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
or
725
oreo
323i -85
Så då var priserna på E60 ute då, men ingen information om utrustningen:-(( Jag var dock inne på bmw.se och tittade. Där har de tagit bort 520i, 530d och 530i från nya sedanbilar, men ... om man går in på 525dA och tittar på extrautrustning så får man upp en utrustningslista för 530dA som ser ut att vara en blandning mellan gamla och nya 5-seriens extrautrustning. Bla finns utökad klima, adaptiva xenonljus, aktiv styrning, dynamic drive samt sport och executive paket med. Tyvärr ser det ut som xenon inte blir standard längre på bilarna och prisbilden på utrustningen verkar bli högre än i Tyskland.
Jag har inte sett några info om E60 på bmw.se men hittade några prisuppgifter i ett annat BMW forum (Vet inte om de stämmer):

Grundpriser:
520i 319000:-
530i 390000:-
530d 390000:-

Preliminära priser:
525i 340000:-
545i 532000:- (med manuell låda !!!)

Xenon-ljus är borttaget ur standardutrustningen jmf med e39. Komfortpaket kommer att kosta ca 18.000:-, då ingår bla xenon-ljus.

--------------
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
or
725
oreo
323i -85
Priserna liknar dem som publicerats, bla här på BMWPower idag. De priser jag såg på komfortpaketet på bmw.se inkluderade inte Xenon i komfortpaketet, men det kanske inte var nya komf pkt. Vilket BMW forum fick du informationen från?
oreo:
Missade att priserna redan publicerats på BMWPower.
Jag hittade priserna på BMW Information, länk finns under Diverse.

Har inte lyckats hitta någon som helst info om E60 på bmw.se, men tydligen skall det finnas. Någon som har en länk?

--------------
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
BMW-återförsäljarna har kompletta prislistor sedan en vecka tillbaka. Sportstolar för 5.900kr tex, kräver att man också beställer elinställning/minne för 11.900 ytterligare!
Lifestylepaket 16.900 kr; Sportpaket 39.900 kr; Exklusivepaket 59.900 för 520i. Det drar snabbt iväg!
or
725
oreo
323i -85
Såg i nya Teknikens Värld att det ryktas att BMW skall utrusta sina dieslar med partikelfilter (att presenteras i Frankfurt i höst). Då är väl ett av de sista argumenten för att inte köpa sin nya E60 med diesel borta!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Var på BMW i Solna i lördags och frågade om deras lansering av E60. En första "exklusiv" visning sker den 5 juli, allmänheten släpps in sista helgen i augusti för att känna på underverket.

Bara att boka in i almanackan.

My Bimmer is my mistress
chrille70
På bmw.de har de just lagt upp E60:n på "Car Configurator" (bygga-bil-funktionen). Men finns det inga bilder ännu. Men jag kan meddela vilka färger den kan fås i:

Solida lacker: Alpinvit ock svart.

Metallic: Mystikblå, olivin, orientblå, oxfordgrön, safirsvart, silvergrå, titangrå och titansilver.

Klädslar finns i en mängd fasoner: Flockvävt tyg, halvläder och tre sorts läderklädslar: Dakota, Exclusive och Nasca. Färgerna tryffelbrun, kastanjebrun och amethyst låter spännande, undrar just hur de ser ut...?

Bara så att ni vet...=]

Ho
39
Hokki
BMW 530xd -14 F11 (2019-)
Jag har blivit inbjuden att den 28 maj 2003 se mästerverket E60 på en speciell förevisning för speciellt utvalda BMW-ägare. Blir mycket intressant!

Hokki
gu
56
guido
550ia touring 2011 (MY2012)
550ia touring 2006

Fick precis en inbjudan också!
Dock i Malmö den 21 Maj.
Det blir till att ta med kamera.

Guido
5 Juli är det världspremiär och då ska bilar finnas för provkörning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.